Telefonia IP korzystająca z cloud computing
2010-01-11 09:56
Firmy BT i Cisco poinformowały o wprowadzeniu usługi telefonii IP wykorzystującej technologię cloud computing. Usługa IPT oferowana wspólnie przez obie firmy pozwala klientom radykalnie zmniejszyć koszty konwergentnej telefonii IP już na etapie wstępnych inwestycji. Nowe rozwiązanie będzie w 2010 roku dostarczane przez polskie biura obu przedsiębiorstw.
Przeczytaj także: Microsoft i Nortel kontra Cisco
Usługa hostowanej telefonii IP jest pierwszą na świecie globalną ofertą, która wykorzystuje Cisco® Hosted UC jako platformę komunikacji głosowej. Umożliwia ona dostarczanie konwergentnych usług głosowych, mobilnych i sieciowych z wykorzystaniem technologii cloud computing firm BT i Cisco. Przedsiębiorstwa, które ściśle kontrolują swoje wydatki, będą mogły zrobić pierwszy krok w kierunku komunikacji konwergentnej płacąc jedynie za realnie wykorzystaną moc obliczeniową.Hostowana usługa IPT poza Wielką Brytanią jest dostępna także w Stanach Zjednoczonych, Europie, Bliskim Wschodzie. Wkrótce BT i Cisco włączą ją do portfela swoich usług w regionie Azji i Pacyfiku.
Usługa ujednoliconej komunikacji będzie realizowana poprzez globalną sieć nowej generacji 21CN (21st Century Network) oraz zabezpieczone centra danych BT.
Chris Barnard, europejski dyrektor ds. badań nad telekomunikacją i sieciami w firmie analitycznej IDC, powiedział: „Bieżący klimat makroekonomiczny faworyzuje hostowaną telefonię IP. Usługa jest oparta na modelu kosztów operacyjnych i oferuje elastyczność, niskie ryzyko oraz kontrolę kosztów, co jest bardzo ważne dla firm w obliczu niepewnej przyszłości”.
Jednym z klientów BT, którzy korzystają już z nowej usługi, jest ogólnokrajowa brytyjska szerokopasmowa sieć N3 National Health Service.
N3 łączy ponad 1,3 mln pracowników brytyjskiej służby zdrowia i wykorzystuje usługę IPT opracowaną przez BT do bezpłatnych połączeń wewnątrz sieci oraz znacznie tańszych połączeń komórkowych między ośrodkami medycznymi.
Hostowana usługa IPT firmy BT oferuje takie funkcje jak:
- Firmy będą mogły uwolnić zasoby IT i skupić się na strategicznych priorytetach biznesowych, a jednocześnie zachować możliwość szybkiego wdrożenia nowych, zwiększających produktywność technologii komunikacyjnych, takich jak współdzielenie aplikacji, wymiana wiadomości i konferencje.
- Hosting eliminuje aktualizacje, konserwację i inwestycje związane z samodzielnym zarządzaniem telefonią IP i innymi technologiami informatycznymi.
- BT może również połączyć hostowaną telefonię IP z istniejącą infrastrukturą telefoniczną (tradycyjną lub IP), aby klienci mogli skorzystać na znaczącym obniżeniu kosztów, a jednocześnie zmaksymalizować poprzednie inwestycje telefoniczne.
- Usługa zapewnia biznesową jakość połączeń przez czołową sieć Multiprotocol Label Switching (MPLS) firmy BT i pozwala firmom bezpiecznie i przewidywalnie wyposażyć personel stacjonarny oraz mobilny w najnowsze narzędzia do pracy zespołowej.
- Hostowana telefonia IP firmy BT wykorzystuje system produktów Cisco Unified Communications, który unifikuje głos, wideo, dane i aplikacje mobilne w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
- Hostowana telefonia IP firmy BT oferuje również rozbudowany portal internetowy, w którym firmy mogą zarządzać aktywami komunikacyjnymi i wykonywać codzienne czynności administracyjne. Portal pomaga też zespołom IT rekonfigurować telefony użytkowników, przygotowywać telefony dla nowych pracowników oraz zarządzać wyświetlanymi nazwiskami i numerami.
- Rozszerzenia mobilne oznaczają, że użytkownicy mogą zalogować się z dowolnego telefonu i dysponować dostępem do swojego pełnego profilu i ustawień w każdym miejscu na świecie. Firmy korzystające z telefonii i komunikacji zunifikowanej będą miały do czynienia tylko z jednym dostawcą, jednym rachunkiem i jedną infolinią.
Przeczytaj także:
Telefon IP Yealink SIP-T18P
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Cisco, telefonia ip, telefonia internetowa, cloud computing, rozmowy przez internet, telefon IP