Młodzi konsumenci z pokolenia XD a Internet
2010-01-12 12:37
© fot. mat. prasowe
Według opublikowanego w Polsce i innych krajach europejskich, nowego raportu firmy Disney, zidentyfikowano nowe pokolenie świadomych cyfrowo dzieci w wieku od 8 - 14 lat. Disney odkrył, że jest to pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez Internetu i posługuje się nim zarówno do odrabiania pracy domowej, jak również korzystania z gier komputerowych. Co więcej, pokolenie to używa Internetu po to aby wzmacniać, a nie zastępować kontakty towarzyskie.
Przeczytaj także: Jaka jest dzisiejsza młodzież
To europejskie badanie przeprowadzone przez Disneya zwraca uwagę, że Pokolenie XD – cyfrowo świadome dzieci rodziców z Pokolenia X, które urodziły się między 1995 i 2001 rokiem – nie potrafi wyobrazić sobie świata bez Internetu czy wszechobecnej cyfryzacji.Na potrzeby badania przepytano ponad 3000 dzieci z Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Włoszech, a jego rezultaty obalają wiele mitów o wpływie rewolucji cyfrowej na życie młodych ludzi.
Badanie, przeprowadzone na zlecenie nowego kanały dla dzieci - Disney XD - pokazuje, że 95% europejskich nastolatków uważa, że Internet oraz serwisy społecznościowe są dla nich ważne, a prawie połowa twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez tych podstawowych narzędzi.
- 60% uważa, że Internet i komputery są dla nich tak ważne, że nie wyobraża sobie bez nich życia
- Wśród trzech głównych zastosowań Internetu gry komputerowe (77%) są tylko nieznacznie bardziej popularne niż pomoc w odrabianiu pracy domowej (75%). Na trzecim miejscu znajduje się możliwość komunikowania się z przyjaciółmi poza szkołą (71%)
- 65% Polskich młodych XD czuje dumę, gdy idzie im dobrze w grach komputerowych. Najmniejszą popularnością wśród polskich XD cieszą się gry typu real-life (7%), za to lubią oni internetowe gry zespołowe (22%)
- 15% młodych XD odwiedza wirtualne światy
Ponadto według opublikowanego raportu, nowe pokolenie XD wybiera rodzinę i przyjaciół nad kulturę celebrytów. Badanie Disneya obala także mit o tym, że powszechność kultury celebrytów sprawia, że marzeniem dzieci jest stanie się w przyszłości popularnymi. Wynika z niego za to, że pokolenie XD przywiązuje ogromną wagę do spraw społecznych, a wśród najistotniejszych dla niego rzeczy najwyżej ceni sobie zdrowie, szczęście i rodzinę.
Prawie połowa z pytanych w Europie dzieci odpowiedziała, że najbardziej ceni swoją mamę. Na drugim miejscu z 30% głosów uplasował się tata, podczas gdy znani sportowcy, gwiazdy popu czy aktorzy telewizyjni i filmowi wymieniani byli sporadycznie.
Raport ten ukazuje również, że pomimo popularności kultury celebrytów, wśród pięciu najbardziej cenionych przez Pokolenie XD zawodów znajdują się tzw. zawody tradycyjne, jak: weterynarz, nauczyciel czy lekarz.
Przeczytaj także:
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania dzieci, pokolenie XD, młode pokolenie, młodzież, badania społeczne, młodzi ludzie