Praca w branży PR 2009
2010-01-21 09:52
Przeczytaj także: Praca w branży PR 2008
W analizowanym roku pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (aż 815 spośród 1456 ogłoszeń).; w 56 ogłoszeniach wymagano – oprócz umiejętności posługiwania się angielskim – także znajomości języka niemieckiego; w 23 – oprócz angielskiego atutem byłaby znajomość niemieckiego lub francuskiego, zaś w 20 ofertach – innego europejskiego języka. Jednym słowem – angielski był w 2009, podobnie jak dwa lata z rzędu wcześniej – warunkiem koniecznym.
fot. mat. prasowe
Branże, w któych najczęściej oferowano zatrudnienie 2009
W badanym okresie przeważająca część wszystkich ogłoszeń dotyczyła zatrudnienia w branży media/marketing (59 proc. w porównaniu z 46 proc. z roku 2008), głównie są to oferty pochodzące z agencji PR-owskich, PR-owsko-reklamowych, marketingowych, w większości mających swoje biura w Warszawie.
W 2009 ogłoszenia w mediach najczęściej zamieszczały następujące agencje: Grupa Ciszewski (oferty wszystkich agencji z Grupy pojawiły się w minionym roku 30 razy), agencja E.C.H.O.(22), On Board (15), Euro RSCG (14) i Partner of Promotion (13).
Najwięcej ogłoszeń w 2008 spośród agencji zamieściły zaś kolejno On Board (28), Ciszewski PR (20), Multi Communications (18), 180° PR (17), ComPress (17) oraz Headlines Porter Novelli (17). W 2007 i 2008 roku pracowników najczęściej poszukiwały agencje Ciszewski PR i On Board i to szefów tych agencji prosiliśmy o komentarz naświetlający powody tak szeroko zakrojonej rekrutacji. W tym roku także znalazły się one w czołówce potencjalnych pracodawców, ale niespodziewanie w pierwszej piątce agencji najczęściej poszukujących pracowników pojawiła się wrocławska agencja E.C.H.O.
fot. mat. prasowe
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto oraz stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców; z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe, oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl