Reklamodawcy wracają do Internetu
2004-05-17 13:48
Amerykański rynek reklamy internetowej notuje znaczne ożywienie. Według ekspertów, firmy z USA mogą w tym roku wydać na reklamę w Sieci więcej, niż w rekordowym roku 2000.
Przeczytaj także: Internet i Mobile 2003
Dużą rolę w poprawie sytuacji na rynku odegrał zastrzyk finansowy związany z nasileniem internetowych kampanii koncernów motoryzacyjnych i wytwórni filmowych. eMarketer szacuje, że wartość sprzedaży reklam internetowych w Stanach Zjednoczonych może w tym roku osiągnąć poziom 8,4 mld USD – o 15% wyższy, niż w ubiegłym roku i o 300 mln USD lepszy od wyniku uzyskanego w rekordowym roku 2000.Najdynamiczniej rozwija się segment związany z reklamami pojawiającymi się w wyszukiwarkach. Ten rynek, na którym prym wiodą Google i Yahoo, podwoił swoją wartość do poziomu 2,3 mld USD. Co ciekawe, Internet odbiera coraz większą część rynku reklamy innym mediom – przede wszystkim telewizji.
Przeczytaj także:
5 trendów marketingowych na 2025 rok
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press