Sklepy online a wyprzedaże poświąteczne
2010-01-25 01:11
Spadek ruchu w e-sklepach w okresie poświątecznym © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jakie sankcje za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus?
Tradycyjnie od kilku lat w polskich centrach handlowych cały styczeń trwają poświąteczne wyprzedaże. Nie jest tajemnicą, że handel kwitnie także w Internecie. Dla wielu osób jest to świetna okazja do zakupów w atrakcyjnych cenach. Potwierdza to raport przeprowadzony drugi rok z rzędu przez Nokaut.pl, z którego wynika, że średnio ceny w Internecie są o 24% niższe od tych w sklepach tradycyjnych. Jednak z ankiety przeprowadzonej tuż po świętach wśród reprezentatywnej grupy sklepów internetowych widać, że niełatwo w nich znaleźć poświąteczne przeceny. Jedynie 20% sklepów, które wypełniły ankietę, zadeklarowało organizowanie wyprzedaży.Z odpowiedzi uczestników badania, na pytanie dlaczego w ich sklepach nie są organizowane poświąteczne wyprzedaże, można było wyłonić jedną najczęściej pojawiającą się: „Niskie ceny mamy przez cały rok”. Można się domyślać, że sklepy internetowe zazwyczaj dysponują mniejszymi zapasami magazynowymi niż te tradycyjne – co w oczywisty sposób ogranicza potrzebę poświątecznego „wietrzenia magazynów”.
fot. mat. prasowe
Spadek ruchu w e-sklepach w okresie poświątecznym
60% sklepów, które wzięło udział w badaniu odpowiada, że okres poświąteczny związany jest ze spadkiem ruchu w ich witrynach. Dla pozostałych 40% spadek ruchu w tym okresie jest niezauważalny.
„Na uwagę zasługuje fakt, że w USA poświąteczne wyprzedaże w sklepach internetowych nie są niczym niezwykłym. Co ciekawe Wal-Mart rozpoczął promocję swojej posezonowej oferty już na 2 dni przed świętami – ze względu na czas niezbędny na dostawę ostatnie dni przed świętami są praktycznie martwe w e-handlu. Jeszcze w grudniu do Wal-Marta dołączyły wyjątkowo atrakcyjne oferty takich gigantów jak Amazon.com czy BestBuy.com. Wydaje się, że notowane na giełdach firmy rzutem na taśmę chciały przed końcem roku poprawiać wyniki swojej sprzedaży” – powiedział Tomasz Maj, eCommerce Director Nokaut.pl.
Jeśli taniej to o ile?
fot. mat. prasowe
Obniżki cenowe w e-sklepach
„Myślę, że i w polskim e-commerce przyjdzie czas na posezonowe wyprzedaże. Wraz ze wzrostem sprzedaży i koniecznością trzymania zapasów w naturalny sposób wzrośnie skłonność sklepów internetowych do organizowania wyprzedaży. Internet daje wspaniałe narzędzia – takie jak chociażby porównywarki cen – pozwalające klientom odróżniać prawdziwe okazje od marketingowych zabiegów, co z pewnością może stać się największym atutem sklepów internetowych w walce o klienta z centrami handlowymi” - powiedział Tomasz Maj.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone wśród 272 sklepów współpracujących z porównywarką cenową Nokaut.pl
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl