Wydatki Polaków na napoje wzrosną w 2010r.
2010-01-22 12:57
Przeczytaj także: UOKiK: gorsza jakość mleka i mięsa
W kolejnych latach ma być jeszcze lepiej, głównie za sprawą szerszej oferty, którą wielu producentów wzbogaci m.in. o napoje energetyczne, pisze Rzeczpospolita.Eksperci prognozują, że w 2011 r. wartość sprzedaży napojów zwiększy się o około 3,1 proc., a rok później o 3,7 proc. Jak wynika z badań Euromonitora w najbliższych latach obok wzrostu sprzedaży można się spodziewać szerszej oferty napojowej.
Sprzedaż mrożonej żywności, m.in. mieszanek warzywnych i owocowych, dań gotowych oraz pizzy wzrośnie ilościowo w 2010 r. i sięgnie 211,3 tys. ton, prognozuje Euromonitor International. Wydamy na nią jednak mniej niż w 2009 r, bo nieco ponad 1,5 mld zł. Oznacza to spadek wydatków o niecały 1 proc., głównie z powodu spadku cen i rosnącej popularności tańszych marek własnych sieci handlowych.
![Inflacja ogranicza marnowanie żywności [© pixabay.com] Inflacja ogranicza marnowanie żywności](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marnowanie-zywnosci/Inflacja-ogranicza-marnowanie-zywnosci-247187-150x100crop.jpg)
oprac. : Handel-Net.pl