Udany debiut Heyah
2004-05-19 00:03
© fot. mat. prasowe
Wprowadzona przed dwoma miesiącami na rynek telefonii komórkowej nowa marka Heyah jest już rozpoznawana przez ponad połowę dorosłych Polaków (51%) - wynika z badania TNS Telecoms Indem, przeprowadzonego w kwietniu 2004 roku przez TNS OBOP.
Przeczytaj także: Złota Aukcja Heyah
Z badania wynika również, że markę Heyah znają przede wszystkim ludzie młodzi. W grupie osób w wieku 15 – 29 lat jest to aż 79%, podczas gdy wśród osób 30-letnich i starszych – 39%. Ponadto wskaźnik znajomości Heyah jest wyższy w dużych miastach (gdzie jest rozpoznawany przez 3/4 badanych), niż wśród mieszkańców wsi i małych miasteczek (42%).Wykres 1. Znajomość wspomagana operatorów telefonii komórkowej w podziale na grupy wiekowe.
Dane punktowe, kwiecień 2004 r.
fot. mat. prasowe
Wskaźniki znajomości Heyah nadal pozostają niższe, niż pozostałych operatorów. Uwzględniając jednak krótką obecność tej marki na rynku, dystans do konkurentów w grupie docelowej Heyah jest niewielki.
Uzyskany wynik jest z pewnością rezultatem intensywnej kampanii reklamowej, kierowanej zwłaszcza do młodzieży z wielkich miast. Według oficjalnych cenników stacji, telewizyjna kampania reklamowa marki Heyah pochłonęła 11 mln złotych (okres od 6.03.2004 do 16.05.2004) z czego najwięcej przypadło stacji TVN - 3,7 mln złotych oraz Polsatowi - 3,3 mln złotych. Koszty kampanii w TVP1 i TVP2 szacuje się na 2,4 mln złotych.
Warto dodać, że aż 96% widzów w grupie wszyscy powyżej 4 roku życia widziało przynajmniej jeden spot reklamowy tej kampanii, a jeden widz obejrzał średnio 44 reklamówki Heyah. (dane z panelu telemetrycznego TNS OBOP)
Wykres 2. Znajomość wspomagana operatorów telefonii komórkowej według miejsca zamieszkania.
Dane punktowe, kwiecień 2004 r.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
UKE: oferty pre-paid V 2010
oprac. : TNS OBOP