Idea ma 6 mln klientów
2004-05-19 11:38
Polska Telefonia Komórkowa Centertel, operator sieci IDEA, zaprezentowała wyniki pierwszego kwartału 2004 r. Operator osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN.
Przeczytaj także: Idea słusznie ukarana
Na koniec pierwszego kwartału br. sieć posiadała ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972 mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.). W pierwszym kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004 r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej.
W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r - już 2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln (2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.).
Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.
Przeczytaj także:
Taniej z TPSA do Idei
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl