Informacje regionalne szukane w Internecie
2010-01-29 09:27

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internet jako źródło informacji regionalnych
Źródła wiedzy na temat swojej miejscowościDziewięciu na dziesięciu (91 proc.) internautów w wieku 18-54 lat wiedzę na temat swojej miejscowości (regionu) czerpie z Internetu. Jest to najchętniej wybierane źródło informacji na ten temat.
fot. mat. prasowe
Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?
Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?
Kolejne stanowią lokalne gazety, po które w poszukiwaniu informacji regionalnych sięga niemal dwie trzecie (63 proc.) ankietowanych. W tym samym celu niemal połowa (48 proc.) ogląda lokalne stacje telewizyjne, a ponad jedna trzecia słucha lokalnych stacji radiowych.
Informacji o swojej miejscowości w regionalnych dodatkach do ogólnopolskich wydań gazet oraz w przewodnikach szuka po 23 proc. badanych.
Najrzadziej jako źródło wiedzy o regionie respondenci wskazywali katalogi oraz książki teleadresowe (11 proc.)
Najchętniej poszukiwane w Internecie informacje regionalne
fot. mat. prasowe
Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w Internecie?
Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w Internecie?
Dla niemal połowy (48 proc.) sieć stanowi źródło informacji na temat aktualnego repertuaru kin, teatrów oraz imprez.
Niewiele mniej wskazań odnotowano dla odpowiedzi na temat komunikacji i połączeń (47 proc.) oraz pogody (45 proc.).
Ofertę sklepów oraz ich lokalizację sprawdza w sieci 40 proc. respondentów.
Niemal jedna trzecia (32 proc.) używa Internetu do zdobycia wiedzy na tematy urzędowe. Niewiele mniej osób (30 proc.) poszukuje w sieci informacji na temat usług medycznych oraz placówek zdrowia. Dla więcej niż jednej czwartej (26 proc.) ankietowanych Internet dostarcza wiedzy na temat aktualnych wydarzeń politycznych w regionie oraz decyzji władz.
Dokładnie jedna piąta badanych interesuje się przez Internet kupnem, sprzedażą lub wynajmem nieruchomości w ich regionie. Najmniej popularnym tematem okazały się regionalne akcje społeczne – 13 proc. wskazań.
![Polscy internauci a zalew informacji [© alphaspirit - Fotolia.com] Polscy internauci a zalew informacji](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/informacje-w-Internecie/Polscy-internauci-a-zalew-informacji-107403-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl