Diallo: telefonia komórkowa od DIALOG
2010-02-03 00:20
Przeczytaj także: Telefonia DIALOG: Supernova dla biznesu
Oferta dla klientów indywidualnych – model abonamentowy (postpaid)
Klient indywidualny może skorzystać z połączonych usług telefonii stacjonarnej i komórkowej (Diallo Wspólny) lub samodzielnej usługi komórkowej (Diallo Kontakt).
Diallo Wspólny jest skierowany do gospodarstw domowych. Abonent w ramach jednego rachunku tworzącego tzw. Pakiet Rodzinny otrzymuje linię stacjonarną oraz maksymalnie 4 telefony komórkowe rozliczane z dołu (postpaid). W ramach każdego pakietu wszystkie telefony korzystają z jednej wspólnej puli bezpłatnych minut, które można wykorzystać na połączenia z telefonu stacjonarnego, komórkowego, na SMSy i MMSy. Niewykorzystane minuty przechodzą na kolejny miesiąc. Najtańszy Diallo Wspólny kosztuje 75 zł (1 linia stacjonarna + 1 telefon komórkowy, pula minut: 180), najdroższy – 350 zł (1 linia stacjonarna + 4 telefony komórkowe, pula minut: 870).
Stawki za połączenia pomiędzy numerami w ramach Pakietu Rodzinnego wynoszą: jedna minuta rozmowy pomiędzy numerami Pakietu Rodzinnego kosztuje 15 groszy, wiadomość SMS 9 groszy. Obowiązuje jedna stawka za połączenia do wszystkich krajowych sieci komórkowych.
Taryfa Diallo Kontakt to jeden z czterech wariantów abonamentowych samodzielnej usługi komórkowej dla klientów indywidualnych. W ramach każdego abonamentu klient otrzymuje pulę bezpłatnych minut do wykorzystania (można je również zamienić na SMSy i MMSy). Najtańszy abonament kosztuje 30 zł i zawiera 60 minut do wykorzystania, najdroższy – 100 zł z 240 minutami. Obowiązuje jedna stawka za połączenia do wszystkich krajowych sieci komórkowych. Niewykorzystane minuty przechodzą na kolejny miesiąc. Jeśli klient posiada również inne usługi w DIALOGu otrzyma jeden wspólny rachunek.
Klienci, którzy wybiorą Diallo Wspólny lub Diallo Kontakt mogą skorzystać również z usług dodatkowych: Diallo 50% (połączenia głosowe, wysyłanie SMS-ów i MMS-ów w sieci komórkowej Diallo za pół ceny), Internet Diallo (jednorazowy pakiet 25 MB do wykorzystania na połączenia z internetem) oraz Diallo Bonus i Diallo Mix (opcje taryfowe umożliwiające korzystne doładowania numerów Halo Diallo (na kartę), np. telefony dla dzieci).
Oferta dla klientów biznesowych – model abonamentowy (postpaid)
Klient biznesowy może skorzystać z połączonych usług telefonii stacjonarnej i komórkowej (Diallo Duo) lub samodzielnej usługi komórkowej (Diallo Biznes).
Diallo Duo jest skierowany do małych firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Abonent w ramach jednego rachunku tworzącego tzw. Pakiet Firmowy otrzymuje linię stacjonarną oraz maksymalnie 4 telefony komórkowe rozliczane z dołu (postpaid). Wszystkie telefony rozliczane są w ramach jednego wspólnego pakietu kwotowego będącego odpowiednikiem opłaty abonamentowej (tzw. opłata minimalna). Każdorazowe skorzystanie z dostępnych usług pomniejsza saldo klienta. Dla usług nieobjętych opłatą minimalną oraz za usługi wygenerowane po jej przekroczeniu ponoszone są dodatkowe opłaty doliczane do rachunku za dany miesiąc. Najniższa opłata minimalna dla Diallo Duo (1 telefon stacjonarny + 1 komórkowy) wynosi 90 zł netto, najwyższa (1 telefon stacjonarny + 4 komórkowe) – 540 zł netto. Minuta połączenia pomiędzy numerami w ramach Pakietu Firmowego kosztuje 10 groszy netto, a SMS 7 groszy netto. Stawki w pakiecie kwotowym i po jego wykorzystaniu są takie same.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl