Public relations - rynek pracy I 2010
2010-02-04 13:44
Przeczytaj także: Praca w branży PR 2009
Co więcej niektóre z nich zamieściły po 2-3 oferty, w których widniała ta sama nazwa stanowiska, ale wymagano w nich innej, sprofilowanej branżowo, specjalizacji i znajomości konkretnej tematyki. Chęć rozwoju zespołu jest niewątpliwym dowodem na to, że w branży „się ruszyło”, agencje zdobyły nowych klientów i szukają osób, które będą pracować właśnie dla nich. Potwierdza to zapowiedzi z drugiej połowy 2009 roku, która bardziej optymistycznie niż pierwsza nastrajała do szukania pracy tym zawodzie.Niewiele mniej ofert zamieściły firmy, instytucje i stowarzyszenia (73 ogłoszenia). Pozostałe ogłoszenia (dość dużo, bo 26 spośród 183 ofert) zamieszczali w mediach i na serwisach rekrutacyjnych pośrednicy, którzy szukali specjalistów ds. PR głównie w imieniu firm.
fot. mat. prasowe
Miejsce oferowanej pracy - województwo
Miejsce oferowanej pracy - województwo
Co ciekawe, najczęściej szukano managerów/dyrektorów, a najrzadziej asystentów. Spadło także (w porównaniu z końcem 2009 roku od 2,5 proc.) zapotrzebowanie na praktykantów. Oferty były w większości związane ze stałym zatrudnieniem.
fot. mat. prasowe
Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie
Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie
W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 98 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich, interaktywnych i marketingowych lub firm działających na rynku mediów, osiem pochodziło z branży FMCG, po cztery z branż: edukacyjnej, konsultingowej, nieruchomości, produkcyjnej i wydawniczej. Co ciekawe, administracja państwowa czy branża finansowa zamieściły tylko po jednej ofercie pracy.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
![Praca w branży PR 2013 [© Dmitriy Shpilko - Fotolia.com] Praca w branży PR 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-PR/Praca-w-branzy-PR-2013-131197-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl