Perfect nagrodzony za Internet
2004-05-24 09:46
Przeczytaj także: Internet od IDG
W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży w serwisie perfect.interia.pl dokonano blisko 4 tysiące transakcji zakupu. W zdecydowanej większości przypadków kupujący nabywali całe płyty a nie pojedyncze utwory. - Sprzedaż jest zgodna z naszymi oczekiwaniami - skomentował liczbę kupujących Adam Galas, menedżer Perfectu. - Ludzie w Polsce nie są jeszcze przyzwyczajeni do tej formy kupowania muzyki, niemniej zainteresowanie nadal jest duże i robimy wszystko, by je podtrzymać. Temu służy m.in. obecna trasa koncertowa - dodał.Zespół Perfect jest pierwszym zespołem tak dużego formatu, który zdecydował się na sprzedawanie swojej płyty wyłącznie w sieci Internet. Podczas kwietniowej konferencji prasowej zarówno członkowie zespołu, jak i przedstawiciele INTERIA.PL przyznawali, że wydarzenie to miało na celu stworzenie precedensu, który stanie się zaczątkiem rozwoju w naszym kraju rynku taniej muzyki dystrybuowanej online. Dystrybucja nagrań muzycznych poprzez Internet eliminuje bowiem znaczące koszty związane z tradycyjnymi formami sprzedaży muzyki, takie jak marże detalistów, koszty tłoczenia, fizycznej dystrybucji i koszty administracyjne.
- Oczywiście zamierzamy sprzedawać muzykę przez Internet - zdradza dalsze zamierzenia Jacek Pasławski, członek zarządu portalu INTERIA.PL. - Intensywnie pracujemy wspólnie z wytwórniami, które są największymi właścicielami praw do muzyki, nad określeniem zasad legalnego udostępniania w Polsce muzyki online. Wierzę, że już wkrótce polscy internauci będą mogli legalnie kupić ulubioną muzykę za pośrednictwem INTERIA.PL. Takie rozwiązanie będzie korzystne dla wszystkich, zarówno kupujących, jak i wykonawców, polskich wytwórni, rodzimych organizacji ochrony praw autorskich i pośredników na tym rynku - dodaje.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl