Muzyka i filmy siłą napędową
2004-05-30 00:05
Przeczytaj także: GSM przewodzi w Ameryce
Ale IDC chłodzi atmosferę i przewiduje, że do 2008r. rynek telekomunikacyjny w Europie Zachodniej osiągnie wartość poniżej 8 mld USD. Firma analityczna podkreśla fakt, że obecnie operatorzy szukają nowych sposobów wyróżnienia się na rynku. Przykładowo, Vodafone promuje swoje usługi Live!, O2 wprowadziło jako pierwsze możliwość przesyłania muzyki i filmów przez sieci komórkowe, zaś DoCoMo kontynuuje podbój Europy telefonami i-mode."Branża telekomunikacyjna nie zobaczy jednej powalającej z nóg aplikacji, której wszyscy szukają i o której mówią" – tak prognozuje przyszłość Paolo Pescatore, analityk IDC ds. usług telekomunikacyjnych w Europie. "To jest ogromna mieszanka i wszystkie aplikacje będą napędzać koniunkturę, w oparciu o technologie GPRS, Edge, UMTS i HSDPA. Wszystkie nowe zastosowania – dzwonki, gry, filmy wideo, czy muzyka – mogą ewentualnie odnaleźć swoje miejsce w ogólnym rynku telekomunikacyjnym". Obecnie, operatorzy powinni rozpocząć promocję sprzedaży usług przesyłania danych przez sieci komórkowe zamiast typowych usług telefonicznych, które z reguły wymagają nieco mniej promocji.
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press