Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009
2010-02-19 12:45

Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009
Wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate values), wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników.Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 36% firm działających na polskim rynku finansowym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”), liczba firm definiujących „strategiczne drogowskazy” wzrosła. Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest dużo niższy.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego
Analizując sytuację Polski na tle międzynarodowym największe różnice widać w przypadku najpopularniejszych wartości. Do wartości takich jak satysfakcja klienta oraz uczciwość odwołuje się aż po 44% firm sektora finansowego funkcjonujących na rynku polskim. Dalsza analiza rankingów wartości korporacyjnych dla różnych krajów pokazuje, że w Polsce przedsiębiorstwa finansowe częściej niż firmy zachodnie odwołują się do wartości podkreślających profesjonalne atuty firm. W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa finansowe budując swoją tożsamość chętniej sięgają po wartości odnoszące się do relacji firmy ze społeczeństwem. Również paleta wartości, do których się odwołują jest szersza.
![System wartości w firmach 2013 [© Torbz - Fotolia.com] System wartości w firmach 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wartosci-spoleczne/System-wartosci-w-firmach-2013-112285-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl