eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyUsługa powszechna TP SA w 2009

Usługa powszechna TP SA w 2009

2010-02-22 13:31

Usługa powszechna TP SA w 2009

Procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (Warszawa i Bielsko-Biała). Źródło: UKE na pod © fot. mat. prasowe

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował analizę wskaźników jakości usługi powszechnej świadczonej przez Telekomunikację Polską S.A. w 2009 r. na podstawie informacji dostarczonych przez Spółkę.

Przeczytaj także: Usługi powszechne TP SA w 2008

UKE podaje, że po przeprowadzonej analizie porównawczej wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej - na podstawie informacji uzyskanych od TP SA - w 2009 r. z rokiem 2008, nasuwają się następujące wnioski:
  1. W większości wartości parametrów charakteryzujące wskaźniki jakości usługi powszechnej w 2009 r. pokrywają się z wartościami uzyskanymi w 2008 r. i nie przekraczają wartości granicznych ustalonych decyzjami Prezesa UKE.
  2. Natomiast w dalszym ciągu nie spełniają wymagań decyzji Prezesa UKE następujące wskaźniki dostępności do usługi powszechnej:
    • czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień. Wskaźnik ten poprawił się w porównaniu do 2008 r. ale w 2009 nie został spełniony w pięciu strefach numeracyjnych,
    • liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich. Wskaźnik ten poprawił się w porównaniu do wyników z 2008 r. i 2009 r. Nie jest jednak spełniony w dwóch strefach numeracyjnych,
    • czas usunięcia uszkodzenia dla wszystkich parametrów. Wskaźnik ten pogorszył się w porównaniu do wyników z 2008 r. i w 2009 r. nie był spełniony w dwóch strefach numeracyjnych.
Zdaniem UKE szczególnie niepokojące jest pogorszenie się wskaźnika czasu usunięcia uszkodzenia. W strefach Warszawa i Bielsko-Biała TP SA przestała mieścić się w wyznaczonym wskaźniku, mimo że w 2008 r. spełniała wymóg we wszystkich strefach.

Zdaniem TP, główną przyczyną przekroczenia norm dla wskaźnika „czas usunięcia uszkodzenia" była zwiększona liczba uszkodzeń spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, na przykład gwałtownymi burzami w lipcu i sierpniu ubiegłego roku. Zwiększona liczba awarii negatywnie wpływała na terminowość usuwania uszkodzeń.

fot. mat. prasowe

Procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (Warszawa i Bielsko-Biała). Źródło: UKE na pod

Procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (Warszawa i Bielsko-Biała). Źródło: UKE na podstawie danych dostarczonych przez TP SA za 2008 r. i 2009 r. - kolejne strefy numeracyjne uszeregowany w sposób narastający


Do pobrania:

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: