Usługa powszechna TP SA w 2009
2010-02-22 13:31
Procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (Warszawa i Bielsko-Biała). Źródło: UKE na pod © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Usługi powszechne TP SA w 2008
UKE podaje, że po przeprowadzonej analizie porównawczej wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej - na podstawie informacji uzyskanych od TP SA - w 2009 r. z rokiem 2008, nasuwają się następujące wnioski:- W większości wartości parametrów charakteryzujące wskaźniki jakości usługi powszechnej w 2009 r. pokrywają się z wartościami uzyskanymi w 2008 r. i nie przekraczają wartości granicznych ustalonych decyzjami Prezesa UKE.
-
Natomiast w dalszym ciągu nie spełniają wymagań decyzji Prezesa UKE następujące wskaźniki dostępności do usługi powszechnej:
- czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień. Wskaźnik ten poprawił się w porównaniu do 2008 r. ale w 2009 nie został spełniony w pięciu strefach numeracyjnych,
- liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich. Wskaźnik ten poprawił się w porównaniu do wyników z 2008 r. i 2009 r. Nie jest jednak spełniony w dwóch strefach numeracyjnych,
- czas usunięcia uszkodzenia dla wszystkich parametrów. Wskaźnik ten pogorszył się w porównaniu do wyników z 2008 r. i w 2009 r. nie był spełniony w dwóch strefach numeracyjnych.
Zdaniem TP, główną przyczyną przekroczenia norm dla wskaźnika „czas usunięcia uszkodzenia" była zwiększona liczba uszkodzeń spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, na przykład gwałtownymi burzami w lipcu i sierpniu ubiegłego roku. Zwiększona liczba awarii negatywnie wpływała na terminowość usuwania uszkodzeń.
fot. mat. prasowe
Procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (Warszawa i Bielsko-Biała). Źródło: UKE na pod
Do pobrania:
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl