Flota samochodowa: CFM w Polsce 2009
2010-02-23 13:28
Przeczytaj także: Flota samochodowa: CFM w Polsce II kw. 2009
Rynek z perspektywy oferentów
Usługę full service leasingu, czyli wynajmu długoterminowego aut oferowało w Polsce według wyliczeń Instytutu KerallaResearch do grudnia ubiegłego roku ok. 52 dostawców. Badaniem objęto łącznie 39 największych oferentów, z czego kilku przekazało dane anonimowo (z prośbą o nie ujawnianie nazwy w raportach).
Cechą charakterystyczną polskiego rynku CFM pozostaje więc nadal rozdrobnienie typowe dla usług i rynków fazy dojrzewającej.
fot. mat. prasowe
Podział rynku CFM
Pozycję kluczowych oferentów na krajowym rynku utrzymują ING Car Lease (8 190 samochodów, w tym 7 330 w full service leasingu), Carefleet (6 015 łącznie i 5 068 samochodów w full service leasingu) i ALD Automotive Polska, które na 5 068 niemal wszystkie samochody ma w opcji full service leasing – 5 063.
W czołówce firm CFM znajdują się również BRE Leasing z 4 proc. udziałem obsługujący 4 979 aut, w tym 3 601 w full service leasingu i Transpost, który wszystkie 4934 samochody obsługuje w full service leasingu. Daimler FM, mający według danych PZWLP na koniec 3 q 2009 roku, 4 747 samochodów pomimo utraty sporej liczby samochodów w porównaniu do stanu posiadania sprzed 2-3 lat wciąż utrzymuje się w ścisłej czołówce graczy i posiada 4 proc. udział w rynku.
Na dziewięciu największych dostawców CFM przypada 77 121 pojazdów z ponad 130 tys. wszystkich outsourcowanych. Pozostali dostawcy obsługują 32 proc. rynku, a grupa kilkunastu spółek pracujących w programie Toyota Corpo Cars Management ma – jeśli liczyć łącznie - 9 proc. udział. Na koniec roku 2009 firmy TCCM obsługiwały 11 724 (dane dla 10 spółek).
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl