eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKierunki rozwoju spamu

Kierunki rozwoju spamu

2004-06-01 00:54

W kwietniu tego roku znacznie obniżyła się ilość spamu o treściach pornograficznych i medycznych. Utrzymała się tendencja wzrostu liczby spamu oferującego transakcje i korzyści finansowe. Jednocześnie spamerzy są coraz bardziej zorientowani na czerpanie zysków ze swojej działalności.

Przeczytaj także: Ewolucja spamu 2008

Firma Clearswift opublikowała wyniki kwietniowego "Spam Index". Według najnowszego raportu w kwietniu tego roku ilość spamu o treściach pornograficznych była najniższa od czerwca 2003 roku i stanowiła jedynie 4.8 proc. ogółu niepożądanych informacji. W marcu 2004 roku spam o takich treściach stanowił 8.2 proc., a w lutym 13,6 proc. ogółu informacji. Znacznie zmniejszyła się również ilość spamu o treściach medycznych. W kwietniu wynosiła 40 proc., w marcu było to 57 proc. ogółu wiadomości.

Ilość spamu o tematyce finansowej w kwietniu wzrosła i stanowiła 37.8 proc. ogółu niepożądanych wiadomości. W marcu wiadomości zawierające propozycje szybkiego zarobku stanowiły 26 proc.(w lutym było to jedynie 10.8 proc. ogółu). Wyniki te potwierdzają tendencję ciągłego wzrostu liczby niechcianych wiadomości o takim charakterze. Ilość spamu 'finansowego' w kwietniu była już bliska ilości najbardziej popularnego w ostatnich miesiącach spamu o tematyce medycznej.

- Nie zaobserwowaliśmy wzrostu ogólnej ilości spamu, co może świadczyć o skuteczności wprowadzanych na całym świecie przepisów antyspamowych - mówi Alyn Hockey, dyrektor ds. badań w Clearswift - Zmniejszyła się ilość spamu o treściach pornograficznych, a wzrosła ilość oferującego usługi i produkty. Wyraźnie widać tendencję, że spamerzy są zorientowani na działania, z których mogą czerpać największe zyski.

Potwierdzeniem faktu, że spamerzy skupiają się na bardziej dochodowych formach działania jest znaczny wzrost spamu oferującego bezpośrednią sprzedaż produktów i usług (wyłączając usługi dla dorosłych). W kwietniu wynosił on już blisko 13 proc., natomiast w marcu jego ilość stanowiła niecałe 2 proc. ogółu. Jednym z najbardziej popularnych produktów oferowanych w sprzedaży w kwietniu był nielegalny filtr, umożliwiający abonentom telewizji kablowych odkodowanie dodatkowych programów, na które nie wykupili abonamentu.

Wyniki zostały opracowane na podstawie raportów generowanych przez rozwiązania antyspamowe. Raporty te są przesyłane raz w tygodniu do firmy Clearswift przez 20 milionów użytkowników. Wyniki badania "Spam Index" odzwierciedlające charakter i tendencje rozwoju spamu, publikowane są co miesiąc.


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: spam, rozwój spamu, spamerzy
Rozrywkowa przyszłość

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: