eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce X-XII 2009

Internet w Polsce X-XII 2009

2010-02-23 13:38

Internet w Polsce X-XII 2009

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie październik-grudzień 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzystało 50,2 proc. całej populacji. Jednocześnie, w związku z innymi publikacjami na temat zasięgu Internetu w Polsce, należy podkreślić, że w badaniu NetTrack od 2001 roku pyta się o korzystanie z Internetu, a nie o to, czy w gospodarstwie domowym respondenta jest do niego dostęp. Wyniki pokazują zatem penetrację realnych użytkowników, a nie potencjalny zasięg.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VIII-X 2009

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 72,9 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,6 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (39,1 proc.) oraz od 3 do 5 lat (28,2 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów








Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 92,6 proc. respondentów) lub pracy (22,0 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 7,0 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych 0,7 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilość stałych łączy wciąż przoduje - 79,6 proc. badanych zaznaczyło tą odpowiedź. Na kolejnym miejscu uplasowała się odpowiedź: "nie korzystam z Internetu w domu", którą zaznaczyło 7,4 proc., a na miejscu trzecim znalazł się modem (dial-up) z 4,9 proc.

Z danych za październik-grudzień 2009 wynika, że połowa internautów to mężczyźni, a połowa to kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (37 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (31 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 4 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio po 16 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 60,4 proc. respondentów, a tuż za nim z 51,6 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48,3 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Zumi z 4,9 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,6 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,8 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 60,0 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta.pl z 15,6 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie październik-grudzień 2009 roku na próbie 6044 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: