Internet w Polsce X-XII 2009
2010-02-23 13:38
Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie październik-grudzień 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzystało 50,2 proc. całej populacji. Jednocześnie, w związku z innymi publikacjami na temat zasięgu Internetu w Polsce, należy podkreślić, że w badaniu NetTrack od 2001 roku pyta się o korzystanie z Internetu, a nie o to, czy w gospodarstwie domowym respondenta jest do niego dostęp. Wyniki pokazują zatem penetrację realnych użytkowników, a nie potencjalny zasięg.
Przeczytaj także: Internet w Polsce VIII-X 2009
Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 72,9 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,6 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (39,1 proc.) oraz od 3 do 5 lat (28,2 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów
Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 92,6 proc. respondentów) lub pracy (22,0 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 7,0 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych 0,7 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilość stałych łączy wciąż przoduje - 79,6 proc. badanych zaznaczyło tą odpowiedź. Na kolejnym miejscu uplasowała się odpowiedź: "nie korzystam z Internetu w domu", którą zaznaczyło 7,4 proc., a na miejscu trzecim znalazł się modem (dial-up) z 4,9 proc.
Z danych za październik-grudzień 2009 wynika, że połowa internautów to mężczyźni, a połowa to kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (37 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (31 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 4 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 60,4 proc. respondentów, a tuż za nim z 51,6 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48,3 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Zumi z 4,9 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,6 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,8 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 60,0 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta.pl z 15,6 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie październik-grudzień 2009 roku na próbie 6044 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce