Najczęściej cytowane media 2009
2010-02-25 13:24
Najczęściej cytowane media w 2009 roku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XII 2009
Zwycięzcą rocznego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została, podobnie jak w latach 2007 i 2008, Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 16 221 razy. Na drugim miejscu uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem 12 985 powołań. Trzecia lokata należy do Gazety Wyborczej, na której publikacje inne media powoływały się 10 571 razy.fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media w 2009 roku
Tak samo jak w 2008 roku, na czwartym miejscu uplasowała się stacja TVN24, odnotowując 6358 powołań, (4792 cytowań w 2008 roku), która bardzo dobre miejsce w rankingu uzyskała dzięki licznym odniesieniom do poruszanej na antenie tematyce poświęconej działalności policji i przestępczości, polityce polskiej oraz wydarzeniom na świecie. Świetny wynik uzyskała rozgłośnia RMF FM (4105). Stacja ta awansowała o trzy pozycje w stosunku do zestawienia z zeszłego roku i zajęła piąte miejsce. Na antenie RMF FM dziennikarze i reporterzy najczęściej poruszali tematykę związaną z polityką polską, działalnością policji i przestępczością oraz ekonomią, rynkiem i finansami.
Na szóstym miejscu uplasował się dziennik Polska (3821 powołań). W zestawieniu znalazły się również trzy tygodniki opinii – Wprost (2693) zajął 8 miejsce, Newsweek - z wynikiem 2159 powołań - miejsce 9 oraz Polityka, która zajęła miejsce 13 (1840 powołań). Natomiast wśród mediów biznesowych widoczna jest duża przewaga Pulsu Biznesu (2062) nad Parkietem (1384) zajmującymi odpowiednio 11 i 14 miejsce w głównym zestawieniu. W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazł się również jeden portal internetowy. Onet.pl z 2107 powołaniami zajął 10 miejsce (awans o 2 miejsca w stosunku do roku 2008).
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media w latach 2008 i 2009 - porównanie
Informacje o badaniu
Od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 roku na potrzeby raportu, Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 99 876 przekazów mediowych (artykułów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 105 241 razy (68 985 razy w prasie, 22 211 w telewizji i 14 045 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl