Promocja polskich miast w mediach 2008
2010-02-26 13:38
Przeczytaj także: Promocja miast w prasie: Rzeczpospolita nr 1
Ponadto z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że miastem, które kładzie największy nacisk na obecność w mediach okazał się Kraków. Prasa niezwykle często podejmuje temat promocji stolicy Małopolski. Na przeciwnym biegunie polskich miast wojewódzkich znajdują się Łódź oraz Kielce.
Odzwierciedleniem tego, jaką wagę Kraków przywiązuje do publicznych przekazów jest wypromowanie miejskiej strony internetowej www.krakow.pl, która znajduje się w pierwszej pięćdziesiątce najczęściej oglądanych witryn w Polsce!
Artykuły dotyczące promocji stanowią aż 14% wszystkich publikacji dotyczących Krakowa. Promocja okazała się trzecim najczęściej podejmowanym zagadnieniem w kontekście miasta. Co ciekawe, na podobnym poziomie (13%) utrzymywała się liczba publikacji dotyczących promocji Opola oraz Lublina. W tym drugim przypadku temat okazał się drugim najczęściej podejmowanym – tuż za sportem. To najlepszy wynik w kraju.
fot. mat. prasowe
Liczba materiałów prasowych nt. promocji miast względem wartości uzyskanego ekwiwalentu reklamowego
Liczba materiałów prasowych nt. promocji miast względem wartości uzyskanego ekwiwalentu reklamowego w 2008 r.
Z raportów wynika, że łącznie o promocji polskich stolic regionów ukazało się prawie 49 tysięcy artykułów. Najmniej dotyczących Kielc (536) oraz Gorzowa Wielkopolskiego (787). Interesujące, że o Łodzi, która uzyskała czwarty w skali kraju ekwiwalent reklamowy – wynoszący 1,4 mld złotych – napisano mniej artykułów dotyczących promocji niż o Olsztynie, który uzyskał ekwiwalent ponad czterokrotnie niższy.
Najwięcej kontaktów czytelnika z nazwą miasta w roku 2008 uzyskała Warszawa – aż 726. Drugi był Kraków (299), a trzeci Poznań (243). Dobrym wynikiem w tym zestawieniu poszczycić się może Łódź, która wyprzedziła dwóch gospodarzy Euro 2012 – zarówno Gdańsk, jak i Wrocław. Na szarym końcu klasyfikacji znalazł się Gorzów Wielkopolski, Kielce oraz Zielona Góra. Wszystkie trzy miasta uzyskały współczynnik na bardzo podobnym poziomie. Czytelnik za pośrednictwem prasy spotyka się z ich nazwą średnio raz na dwa tygodnie.
![Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki, czy jednak biznes dla miast? [© photographyfirm - Fotolia.com] Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki, czy jednak biznes dla miast?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/festiwale-muzyczne-2016/Festiwale-muzyczne-sztuka-dla-sztuki-czy-jednak-biznes-dla-miast-181572-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl