NetSprint reklamuje lokalnie
2004-06-04 10:27
Przeczytaj także: Linki sponsorowane w NetSprint
Kryterium geograficzne jest szczególnie istotne dla niewielkich firm działających na rynkach lokalnych. Dotychczas wyszukiwarki w Polsce oferowały jedynie możliwość wyświetlania linków sponsorowanych wszystkim Internautom, bez względu na region ich pochodzenia.NetSprint jest pierwszą wyszukiwarką w Polsce, która zaoferowała reklamodawcom możliwość precyzyjnego dotarcia do Internautów z wybranych regionów kraju.
Reklamodawca określa w jakich województwach pojawiać się będzie jego link sponsorowany. Otrzymuje również możliwość uzależnienia treści linku oraz słów kluczowych od wybranych przez niego regionów. Przez cały czas trwania kampanii posiada dostęp do statystyk jej skuteczności, bez żadnych dodatkowych opłat może zmieniać treść linków, dodawać i usuwać województwa oraz słowa kluczowe. Projekt reklamy przygotowywany jest przez konsultantów NetSprint.pl lub przez samego reklamodawcę za pomocą prostego formularza dostępnego na witrynie NetSprint.pl
Usługa geograficznego targetowania linków sponsorowanych odbywa się w oparciu o identyfikację numeru IP komputera, z którego Internauta zadaje zapytanie do wyszukiwarki NetSprint. Bazę numerów IP, przyporządkowanych do poszczególnych województw i miejscowości, dostarcza firma Gemius S.A.. Moduł ten stanowi również podstawę geolokalizowania użytkowników w badaniu ruchu na witrynach internetowych gemiusTraffic, w ramach którego monitorowane jest obecnie około 8 tys. serwisów.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl