Na co dzieci wydają swoje kieszonkowe?
2010-03-03 11:02
Przeczytaj także: 2/3 Polaków nagradza dzieci za wyniki w nauce
Na jakie decyzje zakupowe mają wpływ dzieci?Dzieci biorą także czynny udział w wydawaniu pieniędzy swoich rodziców, jednak nie dotyczy to wszystkich kategorii produktów.
Towarzysząc rodzicom podczas zakupów (w połowie przypadków ma to miejsce raz lub kilka razy w tygodniu) decydują bądź współdecydują o zakupie lub wyborze niektórych marek. Najczęściej spośród badanych kategorii dzieci mają swój udział w wyborze marki słodyczy, jogurtów/serków, napoi gazowanych, zabawek a także ubrań i obuwia dziecięcego. Im starsze dzieci, tym ich rola w decydowaniu lub współdecydowaniu o zakupie danego produktu jest większa. Nastolatki w wieku 15-18 lat mają więcej do powiedzenia szczególnie przy zakupie telefonów komórkowych (77%), gier komputerowych (55%) oraz przy wyborze miejsca rozrywki (61%).
Jednak decyzje w sprawie zakupu takich produktów jak sprzęt grający lub oprogramowanie komputerowe pozostaje najczęściej w wyłącznych kompetencjach rodziców.
fot. mat. prasowe
Czy zdarza się, że dziecko decyduje lub współdecyduje o zakupie lub wyborze marki następujących prod
Badanie przeprowadzono między 8 a 14 stycznia 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/) 3,1% na poziomie ufności 0,95.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl