Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
2010-03-03 12:57
Sytuacja osobista © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polska kobieta w dużym mieście
Kim jest kobieta kupująca on-line?Zakupy są domeną kobiet – niejedna z pań może godzinami chodzić po galeriach handlowych, oglądać, wybierać i kupować produkty. A jak preferencje kobiet wyglądają podczas zakupu w Internecie: co najchętniej kupują, czego nie zakupią, jak często odwiedzają sklepy internetowe? Z badania Ceneo.pl wynika, że zaledwie 8% kobiet zadeklarowało, że nie dokonuje zakupów przez Internet.
fot. mat. prasowe
Sytuacja osobista
Największą grupę kupujących w internetowych sklepach stanowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 69%. Tę grupę wiekową charakteryzuje niezależność finansowa oraz dobra znajomość Internetu – stąd tak duży udział procentowy. Ponadto 1/4 internautek pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest zamężna - aż 43%. Panie niebędące w żadnym związku to zaledwie 16%.
Z badania wynika także, że kobiety, które ukończyły studia magisterskie stanowią największą część kupujących on-line – 27%. Internautki z wykształceniem niepełnym podstawowym lub podstawowym to najmniejsza grupa – zaledwie 2%.
„Window shopping” – nie tylko off-line
Osoby, które przechadzają się po galeriach handlowych, oglądają produkty, ale ich nie kupują, uprawiają tzw. „window shopping”. Również w sklepach internetowych kobiety bardzo chętnie przeglądają produkty, nie kupując ich. Codziennie w sieci zakupy robi tylko 1% pań, a aż 21% zadeklarowało, że każdego dnia odwiedza sklepy internetowe. Najwięcej z ankietowanych dokonuje zakupów w Internecie sporadycznie – kilka razy w roku. Zdaniem Ceneo.pl, patrząc na szybko rozwijający się rynek e-commerce można prognozować, że te wyniki będą się zmieniać – będziemy coraz częściej zaopatrywać się w wirtualnych sklepach.
fot. mat. prasowe
10 najchętniej odwiedzanych kategorii przez kobiety
Ponadto badanie pokazuje, iż panie są trzykrotnie aktywniejsze w poszukiwaniu, jak również częściej od mężczyzn dzielą się własnym doświadczeniem i opiniują produkty. Spośród całego wachlarza, panie najczęściej dzielą się opiniami oraz polecają produkty z pięciu kategorii:
- Zdrowie i Uroda
- Filmy
- Dom i Ogród
- Dla dziecka
- Odzież, obuwie, dodatki
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl