Wycieczki first minute: liczą się rabaty
2010-03-03 13:22
Oferty touroperatorów © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Czy first minute się opłaca?
Po trudnym i spadkowym w wynikach finansowych roku (2009) w branży turystycznej organizatorzy z całą pewnością nauczyli się jednego. Jeśli chcą sprzedawać oferty letnie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem muszą zagwarantować swoim klientom niezmienność ceny. W tym sezonie ta opcja stała się dla większości biur niemal standardem. Zaledwie kilku touroperatorów oferowało swoim klientom taką opcję za niewielką dopłatą (od 45 do 100 zł za osobę) w drugim etapie promocji (od lutego 2010). Prawie wszystkie biura utrzymają ją aż do końca marca.fot. mat. prasowe
Oferty touroperatorów
A jak zachowywali się sami kupujący? Wydaje się, że przygotowanie touroperatorów nie zrobiło na kupujących większego wrażenia. – Trudno odpowiedzieć jednoznacznie co było powodem takich zachowań – analizuje postawę klientów Agnieszka Herbut-Jurczik, dyrektor Contact Center EasyGo.pl i Wakacje.pl – Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że elementem stabilizującym emocje w tym zakresie jest w miarę stały, a przez to bezpieczny kurs walut w ostatnich miesiącach.
Konsultanci obu portali, sprzedający od blisko 3 miesięcy oferty wakacyjne w promocji "wcześniej tajniej" zgodnie podkreślają, że najważniejsze dla naszych rodaków są rabaty i oszczędności. Na drugim miejscu są gratisy produktowe, a więc np. darmowa wycieczka fakultatywna w ramach oferty. Na elementy związane z bezpieczeństwem finansowym zwracał uwagę co 10 klient.
Potwierdzeniem tej tezy są badania zachowań użytkowników poruszających się po stronach internetowych obu portali. – Przez cały czas monitorujemy m.in. nawigację po naszych stronach – wyjaśnia Tomasz Domżalski, dyrektor pionu marketingu w EasyGao.pl i Wakacje.pl. – Analizujemy co przyciąga uwagę użytkownika, w co klika najczęściej, jakie wyniki generują określone kreacje.
Także oferta "wcześniej taniej" została poddana takiej analizie. – Strony z rabatami przyciągały uwagę co drugiego użytkownika, gratisowe wycieczki fakultatywne niemal co trzeciego. Dużo niższe wyniki generowały strony z ofertą targetowaną pod kątem gwarancji niezmienności ceny czy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy - dodaje.
fot. mat. prasowe
Magnesy zakupowe
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl