Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe
2010-03-04 13:18
Dział Home & Networks Mobility firmy Motorola opublikował wyniki badania "European Media Engagement Barometer 2010". Uzyskane rezultaty dowodzą, że konsumenci z różnych grup wiekowych oczekują możliwości większej kontroli oraz personalizacji technologii dostępu do treści cyfrowych. Wyniki ankiety sugerują także, że przy dostępnym obecnie bogactwie treści konsumenci potrzebują większej pomocy w odnajdywaniu treści dla nich ważnych: 69 proc. Europejczyków frustruje się koniecznością przeglądania wielu innych źródeł przed znalezieniem treści, o którą im chodzi.
Przeczytaj także: Polacy i nowe technologie
Badanie Motoroli pokazuje, w jaki sposób Europejczycy wykorzystują treści wideo. 70 proc. ankietowanych z Wielkiej Brytanii ogląda telewizję na żywo przynajmniej raz w tygodniu (w porównaniu z europejską średnią 62 proc.). W coraz większym stopniu jednak widzowie brytyjscy czerpią treści z innych mediów: 52 proc. ogląda telewizję przez Internet za pomocą wideo streamingu, 34 proc. ogląda telewizję na żądanie, a 29 proc. ściąga filmy wideo z Internetu przynajmniej raz w tygodniu, co dowodzi, że konsumenci będą poszukiwać treści z różnych źródeł, by korzystać z rozrywki na własnych warunkach. Co ciekawe, Szwecja jest jedynym krajem, gdzie telewizja na żywo nie dominuje w preferencjach odbiorców. Ankietowani Szwedzi stwierdzali, że wolą oglądać wideo przez Internet (48 proc.) zamiast telewizji (28 proc.). Konsumenci oczekują także lepszej jakości obrazu. 45 proc. brytyjskich respondentów chciałoby większej dostępności programów HD.„Z naszych badań wynika, że wkraczamy w nową erę telewizji. Internet, media społecznościowe i smartfony zmieniły sposób, w jaki konsumenci w każdym wieku odbierają treści. Obecnie proces ten odbywa się na ich warunkach. Dla branży oznacza to, że musimy dalej pracować nad rozwiązaniami i usługami, dzięki którym doświadczenia konsumenta będą miały charakter możliwie jak najbardziej intuicyjny, indywidualny i interaktywny” – mówi Steve McCaffery, wiceprezes działu Motorola Home & Networks Mobility w regionie EMEA.
Społeczność na rzecz zindywidualizowanej zawartości
Ponad połowa osób ankietowanych z Wielkiej Brytanii była zainteresowana aplikacjami, które pozwalają im na personalizację oglądania treści. Z badań wynika także, że konsumenci w różnym wieku korzystają z mediów społecznościowych i chcieliby mieć możliwość wykorzystania telewizorów do polecania programów osobom o podobnym sposobie myślenia. Na przykład 45 proc. osób z pokolenia „millennials” chciałoby rekomendować treści rodzinie, przyjaciołom i kolegom za pośrednictwem telewizji. Wszystkie pokolenia działają obecnie w sieciach społecznościowych – millennials (99 proc.), przedstawiciele Pokolenia X (99 proc.) oraz przedstawiciele pokolenia baby boomers (93 proc.). Gdy zapytano ankietowanych z różnych pokoleń o to, za pomocą jakich urządzeń chcieliby mieć dostęp do mediów społecznościowych, 70 proc. odparło, że jest to telewizja. Z kolei komputery (71 proc.) i telefony komórkowe (84 proc.) stanowią popularne metody dostępu. Sugeruje to, że integracja społeczności użytkownika pozwoliłaby dostawcom usług ograniczyć frustrację konsumentów spowodowaną przeciążeniem treścią.
Przeczytaj także:
Konflikt pokoleń
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl