Galeria Kaskada w Szczecinie
2010-03-10 09:38
© fot. mat. prasowe
ECE Projektmanagement oraz Wydział Finansowania Nieruchomości Landesbank Berlin AG i Berlin Hyp podpisali umowę kredytową na budowę Galerii Kaskada w Szczecinie. Całkowita wysokość kredytu wynosi 111 milionów euro, czyli blisko pół miliarda złotych. Całkowita wartość inwestycji sięga 190 milionów euro. Na około 43 tys. m kw. powierzchni wynajmu znajdzie się 140 sklepów, restauracji, kawiarni i punktów usługowych. Otwarcie planowane jest na jesień 2011 roku.
Przeczytaj także: Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
Galeria Kaskada została pomyślana jako handlowe centrum miasta, w którym odwiedzający znajdzie najszerszy w regionie wybór modnych marek, a także różnorodność usług i oferty gastronomicznej.Pasaże przyszłego centrum handlowego maja stać się nową przestrzenia publiczną miasta, która będzie gościła liczne imprezy promocyjne i okolicznościowe, pokazy mody, wydarzenia kulturalne i liczne atrakcje, nie tylko dla kupujących.
fot. mat. prasowe
Galeria Kaskada jest zlokalizowana w w ścisłym centrum Szczecina. (przy Placu Żołnierza Polskiego, w obrębie ulic: Al. Niepodległości i ul. Obrońców Stalingradu). Tu krzyżują się arterie drogowe, dociera 9 linii autobusowych i tramwajowych, więc dojazd do Galerii Kaskada będzie dogodny zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską. Ponadto piechotą można dojść w ciągu kilku minut do najważniejszych atrakcji turystycznych Szczecina: Bramy Portowej i Bramy Królewskiej, Zamku Książąt Pomorskich, Muzeum Narodowego i wielu innych ciekawych miejsc.
Inwestycja w Galerię Kaskada wpisuje się w plany rozwoju miasta Szczecina. Dzięki niej centrum miasta odzyska wielkomiejski charakter. Elegancki budynek Galerii Kaskada zastąpi zaniedbany teren, na którym kiedyś stało popularne w czasach PRL-u centrum rozrywkowe Kaskada. Budynek spłonął w 1981 roku i od tamtej pory teren ulegał systematycznej degradacji.
Wraz z budową Galerii Kaskada zostanie zmodernizowany układ okolicznych dróg, w rejonie wykraczającym poza najbliższe otoczenie przyszłego centrum handlowego. Część jednej z ulic (ul. Kaszubskiej), która obecnie przebiega przez teren budowy, stanie się częściowo zadaszonym pasażem pieszym, wpisując się w wizję Szczecina jako „miasta ogrodu” z licznymi, przyjaznymi strefami pieszymi i parkami.
Galeria Kaskada jako obiekt architektoniczny będzie zespołem przestrzeni ogólnodostępnej, w której zlokalizowane zostanie ok. 140 sklepów różnych branż i wielkości, w tym lokale usługowe i gastronomiczne.
fot. mat. prasowe
Teren, na którym powstanie Galeria Kaskada, jest objęty ochroną konserwatorską. Dlatego Galeria Kaskada została zaprojektowana tak, aby była dobrze wkomponowana w otoczenie i odpowiadała charakterystycznemu, pierzejowemu ukształtowaniu zabudowy miasta. Wraz z budową zostanie
odtworzona ciągła, historyczna linia zabudowy ulic Św. Wojciecha, Obrońców Stalingradu i Al. Niepodległości. Odtworzenie pierzei w tym ekstensywnie użytkowanym obszarze śródmieścia przywróci temu rejonowi miasta
wielkomiejski charakter.
Na trzech poziomach Galerii Kaskada znajdzie się 140 sklepów z renomowanymi towarami, w tym kilkanaście kawiarni i restauracji, lodziarnia i liczne punkty usługowe. Pod względem ilości sklepów wśród najemców będzie dominowała moda. Atutem Galerii Kaskada ma być niespotykany dotąd w regionie zachodniopomorskim wybór nowoczesnych marek, w tym międzynarodowych i polskich sklepów sieciowych, butików franszyzowych, reprezentujących ekskluzywne marki, oraz sklepów przedsiębiorców lokalnych.
Wśród kluczowych najemców znajdzie się również duży sklep z elektroniką użytkową i delikatesy spożywcze. Oferta spożywcza Galerii Kaskada będzie uzupełniona szeregiem sklepów specjalistycznych.
Bardzo ciekawą lokalizację będzie w Galerii Kaskada miała strefa restauracji samoobsługowych, czyli tzw. foodcourt. Znajdzie się on na pierwszym piętrze ponad strefą pieszą ulicy Kaszubskiej w przeszklonej, jasnej przestrzeni z widokiem perspektywy ulicy. Poza strefą foodcourtu w Galerii Kaskada znajdzie się miejsce dla innych eleganckich lokali gastronomicznych: restauracji, kawiarni czy lodziarni.
Blisko dwa lata przed otwarciem wynajęte zostało aż 55% powierzchni handlowej. Wśród planowanych sklepów i marek odzieżowych w Galerii Kaskada znajdą się m.in.: Van Graaf, Intersport, C&A, Humanic, Max Mara Weekend, Camaieu, Promod, Tchibo, Coffee Heaven, Rossmann, Douglas, Sephora,
L’Occitane, Apart, Yes, Adidas, Nike, Lee-Wrangler, Levi’s, Wittchen, Venezia, Ecco, i wiele innych.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
galeria Kaskada, Szczecin, galerie handlowe, centra handlowe, galerie handlowe w Polsce, nowe inwestycje