Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
2010-03-10 12:54
Wartość rynku płatków śniadaniowych w 2009 r. w Polsce sięga 700 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. w stosunku do 2008 r. Najszybciej rośnie sprzedaż musli. W ubiegłym roku wydatki Polaków na płatki zbożowe zwiększyły się o niemal 12 proc., wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Klienci kupili ich 48 mln kg, o 7 proc. więcej niż w 2008 r.
Przeczytaj także: Polacy doceniają płatki śniadaniowe
- Duży wpływ na wzrost sprzedaży tych produktów ma m.in. coraz szybsze tempo życia polskich konsumentów, którzy szukają łatwych w przygotowaniu dań - komentuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu. Lubella z grupy Maspeksu jest wiceliderem polskiego rynku płatków śniadaniowych, do którego zaliczane są płatki gotowe do spożycia oraz musli.Statystyczny Polak zjada ponad kilogram płatków rocznie, niemal dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż przeciętny mieszkaniec Wielkiej Brytanii.
- Biorąc pod uwagę trendy np. z rynku niemieckiego, zakładamy, że popyt na śniadaniowe przetwory zbożowe będzie zwiększał się dynamicznie także w Polsce – komentuje Marian Owerko, prezes Bakallandu.
Bakalland rozpoczął sprzedaż musli w październiku 2009 r. Do zakończenia przyszłego roku obrotowego, czyli do 30 czerwca 2011 r., Bakalland chciałby zdobyć 5 proc. udziałów w segmencie musli w ujęciu wartościowym.
Według analityków Euromonitor International to właśnie musli będzie tą kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej. Z ich wyliczeń wynika, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość segmentu musli zbliżyła się w naszym kraju do 100 mln zł i była o niemal 26 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Trzecie miejsce na polskim rynku musli należy do FoodCare i jej marki Fitella. Liderem segmentu musli w Polsce jest Sante. Liderem rynku płatków jest natomiast Cereal Partners Poland Toruń – Pacific, w połowie należący do koncernu Nestle.
Przeczytaj także:
Polacy lubią przyprawy
![Polacy lubią przyprawy [© Scanrail - Fotolia.com] Polacy lubią przyprawy](https://s3.egospodarka.pl/grafika/przyprawy/Polacy-lubia-przyprawy-apURW9.jpg)
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
płatki śniadaniowe, płatki zbożowe, musli, wydatki Polaków, produkty żywnościowe