Wizerunek TPSA i innych
2004-06-09 02:09
© fot. mat. prasowe
Z badania TNS Telecoms Index B2B zrealizowanego w marcu br. wynika, że wśród operatorów telefonii stacjonarnej Telekomunikacja Polska odbierana jest przez klientów biznesowych jako operator najbardziej prestiżowy, ale zarazem najmniej rozumiejący swoich odbiorców.
Przeczytaj także: UKE: dostęp do Internetu BSA a oferta TP
Wykres 1. Średnie oceny wizerunku operatorów telefonii stacjonarnej w skali od 1 do 10.Podstawa: Badani znający danego operatora.
fot. mat. prasowe
Porównanie średnich ocen pokazuje, że wizerunek największego operatora na rynku – Telekomunikacji Polskiej – istotnie różni się od wizerunku pozostałych operatorów, otrzymał on bowiem najbardziej skrajne oceny. Pod względem stabilności, szerokiego zakresu usług, nowych technologii i prestiżu TP uzyskała najwyższe wyniki wśród firm obecnych na rynku. Z kolei dużo gorzej od konkurencji TP wypadła w kategoriach: biurokracja, elastyczność oraz rozumienie klientów.
Wizerunek Netii i Dialogu jest bardzo podobny. Różnice między nimi są istotne tylko w przypadku prestiżu i biurokracji, obie na korzyść Netii. Poza tym, Netia postrzegana jest jako operator, który w największym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze taryf i usług. Netia i Dialog zostały ocenione jako dostawcy najlepiej rozumiejący swoich klientów. Netia okazała się również najmniej biurokratycznym operatorem.
Bardzo zbliżone są również profile NOM-u i Tele2. NOM najbardziej kojarzony jest z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Elastyczność jest również cechą Tele2 – operatora, opisywanego poza tym przez minimum formalności i brak biurokracji. Oceny Netii są wyższe od ocen NOM-u i Tele2 we wszystkich kategoriach.
Kolejne fale badania TNS Telecoms Index B2B pozwolą ocenić, jaki wpływ będą miały działania marketingowe operatorów (np. ostatnia zmiana logo TP) na ich wizerunek wśród klientów biznesowych.
* W badaniu TNS Telecoms Index B2B porównano wizerunek operatorów telefonii stacjonarnej wśród klientów biznesowych, tzn. przedsiębiorstw zatrudniających 10 pracowników i więcej. Respondentami były osoby decydujące o rozwiązaniach telekomunikacyjnych w badanych firmach. Porównania dokonano w oparciu o następujące wymiary wizerunku operatorów: elastyczność, stabilność, prestiż, zakres usług, zrozumienie klientów, oferowanie doradztwa, biurokracja, nowatorstwo.
Przeczytaj także:
UKE: Netia zapłaci za naruszenia Tele2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl