Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne
2010-03-16 09:20
© fot. mat. prasowe
Tylko 32% firm działających na polskim rynku medycznym określa swoje wartości korporacyjne. Firmy funkcjonujące na polskim rynku medycznym wciąż nie wykorzystują systemu wartości korporacyjnych jako skutecznego narzędzia definiowania własnej tożsamości - wynika z badania "Corporate Values Index 2009" zrealizowanego przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.
Przeczytaj także: Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009
Wykorzystanie wartości korporacyjnych to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate values), wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników.Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 32% firm działających na polskim rynku medycznym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”), liczba firm definiujących „strategiczne drogowskazy” wzrosła. Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest niemal trzy razy niższy.
„W przeciągu kilku ostatnich lat nastąpił wzrost świadomości firm w zakresie roli wspólnych i jednolitych wartości w przedsiębiorstwie. Ich upowszechnienie wpłynie na wzrost konkurencyjności podmiotów działających na rynku medycznym a w dłuższej perspektywie doprowadzi do wypracowania jednolitych standardów dla całego sektora” – podkreśla Witold Włodarczyk, Dyrektor Generalny OIGWM POLMED.
Dane przedstawione w raporcie dowodzą, że niezależnie od kraju, firmy działające na rynku medycznym często odwołują się do takich samych wartości. Są to najczęściej: innowacyjność, rzetelność oraz jakość. Wartości te odnoszą się zarówno do standardów funkcjonowania firmy, jak i nadają odpowiednie cechy oferowanym produktom. W porównaniu do firm działających na pozostałych badanych rynkach, w Polsce przedsiębiorstwa korzystają z ograniczonej palety 13 wartości korporacyjnych, najczęściej odwołując się właśnie do trzech wartości najpopularniejszych na całym świecie.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Sektor budowlany stawia na jakość usług
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
rynek medyczny, polski rynek medyczny, branża medyczna, wartości korporacyjne, badania firm, system wartości