Polskie zachwalali, wielu przekonali
2004-06-15 00:02
© fot. mat. prasowe
Według danych TNS OBOP kampania przekonująca Polaków, że: "Kupując polskie produkty dajesz pracę" okazała się skuteczna. Przed tą kampanią kategoria "narodowość producenta" znajdowała się na bardzo dalekim miejscu wśród kryteriów branych pod uwagę podczas codziennych zakupów. Tylko 5% Polaków w wieku 15 i więcej lat deklarowało, że bierze ten czynnik pod uwagę przy decyzjach konsumenckich.
Przeczytaj także: Marki własne detalistów w Polsce 2010
Kampania zachęcająca do kupowania krajowych produktów wyraźnie poszerzyła wśród polskich konsumentów świadomość tego, jakie znaczenie i konsekwencje może mieć wybór produktów rodzimego bądź zagranicznego pochodzenia. Już 13% mieszkańców kraju (w wieku 15 i więcej lat) spontanicznie wymienia "polskość" pochodzenia produktu jako kryterium wyboru przy codziennych zakupach.Kryteria wyboru produktów przy codziennych zakupach – przed i po kampanii "Kupując polskie produkty dajesz pracę" (odp. spontaniczne)
fot. mat. prasowe
Podstawa N=1004: wszyscy badani, w %
Najważniejszymi kryteriami decyzji konsumenckich przy codziennych zakupach pozostają jednak: cena, data ważności/ trwałość oraz jakość. Powyższe kryteria są też zwykle wymieniane jako te, które najwcześniej i najłatwiej "przychodzą do głowy", gdy ogląda się wyrób i rozważa decyzję: kupić – nie kupić.
Przeczytaj także:
Kreowanie marki w polskich realiach
oprac. : TNS OBOP