Megapanel PBI/Gemius: zmiany w prezentacji wyników
2010-03-26 00:11
Zgodnie z zapowiedzią, od wyników za styczeń 2010, zaczną obowiązywać zmiany w prezentacji wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Obejmują one wprowadzenie trzech nowych wskaźników, modyfikację zakresu prezentowania danych dla witryn audytowanych i nieaudytowanych oraz prezentacji danych dla aplikacji.
Przeczytaj także: Badanie Megapanel: zmiana metodologii
Pierwsza zmiana dotyczy sposobu prezentacji danych. Od wyników za styczeń 2010 dla witryn nieaudytowanych podawane są jedynie podstawowe parametry: liczba realnych użytkowników, zasięg, współoglądalność. Pozostałe wskaźniki, pokazywane dotychczas dla witryn nie objętych audytem opierały się na estymacji. Mając na uwadze podniesienie jakości prezentowanych danych zdecydowano, że wszystkie dostępne w badaniu parametry będą publikowane wyłącznie dla witryn audytowanych.Druga zmiana to dodanie do wyników stron audytowanych trzech nowych wskaźników oglądalności: cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz sumy cookies. Ich wprowadzenie ułatwi tworzenie analiz i mediaplanów.
Trzecia zmiana polega na zaprezentowaniu rankingu aplikacji w jednym zestawieniu. Zawiera ono wyniki komunikatorów internetowych, aplikacji desktopowych, czytników RSS oraz dodane od wyników za styczeń - odtwarzaczy multimedialnych. Liczba prezentowanych w zestawieniu aplikacji istotnie się zwiększyła. W związku z wprowadzanymi zmianami oglądalności aplikacji, Rada Badania zdecydowała o zastąpieniu wskaźnika Real User (RU) wskaźnikiem „Aktywne programy” - oznaczającym liczbę użytkowników mających na swoich komputerach aktywny proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu.
"Dzięki wprowadzonym zmianom przygotowanie analiz staje się dużo prostsze" – mówi Andrzej Garapich, Prezes PBI. "Marketerzy otrzymują porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric. Dodatkową pomoc przy tworzeniu media planów stanowi prezentacja rozbudowanego rankingu aplikacji oraz wprowadzenie większej liczby wskaźników, takich jak liczba cookies - pozyskiwanych dotychczas z innych niż Megapanel źródeł. Teraz wszystkie istotne wskaźniki pochodzą z jednego, autoryzowanego źródła" – dodaje.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MegaPanel PBI/Gemius, statystyki internetu, Megapanel, metodologia badania, statystyki oglądalności