Megapanel: serwisy tematyczne I 2010
2010-03-30 00:40
© fot. mat. prasowe
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawiły zestawienie kategorii z drzewka tematyczno-funkcjonalnego za styczeń 2010 roku.
Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne XII 2009
Wraz z publikacją styczniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wprowadzone zostały zapowiadane zmiany w sposobie prezentacji danych. Polegają one na dodaniu trzech nowych wskaźników oglądalności (plików cookies z Polski, plików cookies zagranicznych oraz ich sumy) oraz, w przypadku witryn nieaudytowanych, podawaniu jedynie podstawowych parametrów, takich jak liczba użytkowników (real users), zasięg czy współoglądalność.BIZNES, FINANSE, PRAWO
fot. mat. prasowe
W kategorii „Biznes, finanse, prawo” nowy rok przyniósł sporo zmian w drugiej części zestawienia. Jeśli zaś chodzi o początek, na pierwszym miejscu króluje Grupa Onet.pl z 21,97 proc. zasięgiem (19,67 proc. w grudniu), na drugim znajduje się Grupa Money.pl z 19,27 proc. zasięgiem (15,05 proc. w grudniu), a trzecią pozycję nadal utrzymuje Grupa Infor z zasięgiem 15,66 proc. (13,56 proc. w grudniu). W styczniu uwagę zwraca awans nf.pl z miejsca 16 w grudniu na 12 oraz spadek Grupy Społeczności.pl (w grudniu określanej jako Grupa Media2.pl) z miejsca 12 na 16. Podobną „zamianę” miejsc uskuteczniły również witryny wirtualnemedia.pl oraz biznesforum.pl, przy czym pierwsza odnotowała spadek o 2 oczka a druga wzrost. W zestawieniu mamy także jedną nowość. Chodzi mianowicie o portal podatki.biz na miejscu 18. Tym samym Grupa Mediarun.pl, zajmująca w grudniu pozycję 20, w styczniu wypadła z zestawienia.
fot. mat. prasowe
W kategorii „Budownictwo i nieruchomości” rok 2010 przyniósł sporo zmian. Pierwszą z nich jest wymiana lidera zestawienia. Grupie Gazeta.pl z zasięgiem 8,41 proc. udało się pokonać Grupę Murator, której zasięg w styczniu wyniósł 8,31 proc. Tym samym przeskoczyła ona na miejsce pierwsze, a Murator spadł na drugie. Z kolei Grupa Allegro.pl bez zmian utrzymała się na miejscu 3. Ponadto rzuca się w oczy nagły spadek Grupy Wirtualna Polska z miejsca 4 w grudniu na 9 oraz awans Grupy Oferty.net z pozycji 10 na 5.
E-COMMERCE
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne III 2010
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
PBI, Gemius, Megapanel, statystyki internetu, ranking witryn, serwisy tematyczne