Idealna firma wg internautów
2004-06-22 00:14
© fot. mat. prasowe
Uczciwa wobec pracowników i klientów, dbająca o rozwój personelu oraz dobrze zarządzana tak zdaniem internatów powinna wyglądać idealna firma - wynika z mini sondażu przeprowadzonego przez wortal SerwisKariery.pl poświęcony budowaniu i kreowaniu kariery zawodowej wśród jego zarejestrowanych użytkowników.
Przeczytaj także: Chcemy pracować dłużej?
SerwisKariery.pl poprosił zarejestrowanych użytkowników o podanie trzech najważniejszych cech idealnej firmy. Odpowiedzi udzieliło 250 osób. Badanie przeprowadzone zostało na przełomie maja i czerwca br.Zdaniem internautów idealna firma powinna być przede wszystkim uczciwa wobec swoich pracowników i klientów – 82 proc. odpowiedzi. Chodzi tu przede wszystkim o niezaleganie z terminowymi wypłatami za wykonywaną pracę oraz świadczone usługi czy dostarczane produkty. Odpowiedzi te potwierdzają dane Państwowej Inspekcji Pracy (PIP), która opublikowała dane z nadesłanych do niej skarg z trzech ostatnich lat i pierwszego kwartału br. Blisko połowa skarg dotyczyła właśnie świadczeń pieniężnych. Najwięcej skarg zgodnie z danymi PIP pochodziło z firm zatrudniających do 9 osób działających w handlu, naprawach i przetwórstwie przemysłowym.
Drugie miejsce w sondażu – 74 proc. wskazań zajęła kwestia rozwoju personelu. Internauci oczekują, że idealna firma będzie inwestowała w rozwój pracowników poprzez szkolenia i konferencje. Uczestnicy sondy argumentowali, że to bardzo istotny czynnik motywacji do pracy i do osiągania wyznaczonych celów. SerwisKariery.pl w ostatnich dwóch tygodniach maja br. przeprowadził analizę 100 ogłoszeń z ofertami pracy, jakie pojawiły się w prasie i Internecie. 56 proc. firm, które poszukiwały pracowników zapewniało kandydatów do pracy o tym, że będą inwestowały w ich rozwój.
Trzecią cechą idealniej firmy jest dobra jakość zarządzania – 61 proc. odpowiedzi. Internauci skarżą się, że w wielu firmach szwankuje system komunikacji wewnętrznej, pracownicy nie są na bieżąco informowani np. o planowanych zmianach. Zdarzają się także przypadki, kiedy to pomysły pracowników lądują w koszu lub znikają w skomplikowanej strukturze organizacyjnej. Jak podkreślają osoby biorące udział w badaniu istotne w procesie zarządzania firmą jest tak prozaiczna sprawa jak...uśmiech szefa o poranku czy normalna koleżeńska rozmowa.
Wysokie, choć poza podium miejsce wśród cech idealnej firmy zajęły inwestycje w technologie – 53 proc. odpowiedzi.
fot. mat. prasowe
Komentarz ( Michał Wojcichowski z firmy Eventi zajmującej się PR)
"Firmę tworzą przede wszystkim ludzie. Firmie, o której sami pracownicy źle mówią, na pewno trudno będzie budować pozytywny i wiarygodny wizerunek. Z badań serwiskariery.pl widać, że dobra reputacja pracodawcy nie musi dużo kosztować. Dbanie o uczciwość, dobrą komunikację z pracownikami i atmosferę w pracy to inwestycja niewymagająca przecież nakładów finansowych a dająca fantastyczne rezultaty: sprzyja zwiększeniu wydajności pracy pracowników, a dzięki ich dobrej opinii o pracodawcy - buduje jego przyjazny wizerunek i promuje firmę."
Przeczytaj także:
Mobbing w pracy
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl