Wydatki na reklamę - V 2004
2004-06-22 13:40
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę - III 2004
Z przymrużeniem oka można powiedzieć, że rynek przestraszył się wypadnięcia poza wykres (granica 1200 mln zł) i odbił się od jego górnej krawędzi ;)Jest bardzo prawdopodobne, że w miesiącach wakacyjnych wydatki będą nieznacznie powyżej ubiegłorocznych. Nawiązując do sytuacji z roku 2001 możemy się jednak spodziewać obiecującej jesieni.
Z wielką przyjemnością informujemy, że potwierdziła się nasza prognoza przygotowana w kwietniu, a opublikowana w raporcie za marzec. Prognoza ta zakładała pokonanie kolejnego rekordu dotyczącego łącznych wydatków reklamowych w Polsce. (poprzedni rekord - październik 2003)
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły 635,63 mln zł, tj. około 18,94 mln zł mniej (-2,9%) w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o ponad 56,93 mln złotych mniej (-8,2%) niż w maju 2003 roku.
Przychody Radia zmalały o ponad 6,85 mln złotych (-7%) w stosunku do kwietnia i wyniosły 90,47 mln zł. Wzrost wydatków w Radiu, w stosunku do maja 2003 stanowi około 3,41 mln zł (+3,9%).
Maj był miesiącem spadku przychodów Gazet ogólnopolskich i regionalnych. Przychody zmalały o około 11,77 mln zł (-6,7%) w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniosły 163,92 mln zł. Zanotowaliśmy zauważalny, ponad 17%, wzrost wydatków w porównaniu do maja 2003. Wzrost ten jednak w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu.
Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 190,25 mln zł. W kwietniu wydano o ponad 9,57 mln zł więcej (wzrost +5,3%). W porównaniu do maja 2003 wydatki wzrosły o ponad 29,68 mln zł (+18,48%).
Przychody związane z Reklamą Zewnętrzną wyniosły w maju 64,60 mln zł (dane MediaWatch). To o 6,95 mln zł więcej (+12%) w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o 13,52 mln zł więcej (+26%) w stosunku do zeszłego roku.
oprac. : Expert Monitor