Start produktywny mySAP.com w ZE Pątnów-Adamów-Konin S.A.
2003-01-08 12:06
6 stycznia 2003 r. w Zespole Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin S.A. nastąpił start produktywny rozwiązań z platformy mySAP.com. Uroczystego uruchomienia systemu dokonał Prezes ZE PAK S.A., Wojciech Adamczyk w obecności zarządu przedsiębiorstwa oraz przedstawicieli zespołów wdrożeniowych.
Przeczytaj także: FileNET certyfikowany przez SAP AG
Rozwiązanie mySAP.com zostało wdrożone w czasie 11 miesięcy. Generalnym wykonawcą prac projektowych był Siemens Business Services, dział koncernu Siemens, który dostarczył również platformę sprzętową. W prace projektowe zaangażowane również były firmy TELMAX S.A. (zarządzanie projektem od strony klienta), IDS Scheer (opracowanie mapy procesów) oraz ISC (usługi kontroli jakości).W I etapie wdrożone zostały następujące obszary funkcjonalne mySAP.com: Rachunkowość finansowa (FI), Zarządzanie majątkiem trwałym (FI-AA), Zarządzanie inwestycjami (IM), Kontroling (CO), Zarządzanie projektami (PS), Zarządzanie płynnością finansową (TR), Gospodarka materiałowa (MM), Sprzedaż i dystrybucja (SD), Planowanie produkcji (PP), Zarządzanie jakością (QM) Zarządzanie remontami (PM) oraz Zarządzanie przepływem pracy i dokumentami (Workflow/DMS).
Podczas wdrożenia wykorzystano procesową metodologię prowadzenia projektu, w której zespół projektowy odpowiedzialny jest za odwzorowanie w systemie zarządzania całego przebiegu danego procesu bez względu na to, które komórki organizacyjne w przedsiębiorstwie są za dany proces odpowiedzialne oraz jakie moduły systemu SAP powinny być zastosowane.
Aleksander Górecki, Wiceprezes ds. Restrukturyzacji i Zarządzania w ZE PAK S.A. zaznacza: "Wdrożenie procesowe pomogło nam poprawić świadomość organizacyjną pracowników, którzy obecnie w znacznie większym stopniu niż w przeszłości rozumieją wagę wykonywanej przez siebie zadań dla funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Dodatkowo wdrożenie procesowe pozwoliło dokonać dalszej integracji przebiegu procesów biznesowych w ZE PAK."
Na początku wdrożenia powołano 5 procesowych zespołów wdrożeniowych odpowiedzialnych za zarządzanie finansami i inwestycjami, zarządzanie majątkiem produkcyjnym i nieprodukcyjnym, zarządzanie operacyjne, produkcję i sprzedaż energii, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie grupą kapitałową oraz zarządzanie bezpieczeństwem systemu.
Kierownictwo ZE PAK S.A. oddelegowało do prac w zespołach projektowych 54 pracowników. W zespołach pracowało także 26 konsultantów Siemensa i SAP Polska. Docelowo z systemem SAP w ZE PAK pracować będzie około 400 użytkowników końcowych w całej grupie kapitałowej, zatrudniającej 4.000 pracowników.
Obecnie trwają jeszcze prace II etapu związane z wdrożeniem funkcjonalności strategicznego zarządzania organizacją (SAP SEM), hurtownią danych (SAP BW), zarządzania zasobami ludzkimi (SAP HR) i portali korporacyjnych (mySAP Enterprise Portal). Planowany start produktywny tych rozwiązań zaplanowano na początek lipca 2003 r. Wtedy ZE PAK S.A. zostanie posiadaczem najbogatszej funkcjonalnie instalacji mySAP.com w Polsce.
Wdrożenie systemu zarządzania w ZE PAK S.A. będzie kosztowało 12 mln złotych.
Przeczytaj także:
Munich Re wybiera rozwiązanie SAP
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
mysap.com, platforma mysap.com, siemens business services, ze pak s.a., sap, mysap