Portale społecznościowe w biznesie
2010-04-16 00:20
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: bądź ostrożny
„Wiele osób spiera się o realny wpływ działań prowadzonych w społecznościach internetowych na wyniki sprzedażowe firmy. Osobiście uważam, że są one niezwykle użytecznym narzędziem i dają ogromne możliwości każdej firmie” - mówi Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence - ”Poniżej, na poparcie mojej teorii, chciałbym wymienić kilka przykładów zastosowania społeczności do prowadzenia firmy.”Obsługa klienta
Obsługa klienta to pierwsze, co przychodzi każdemu do głowy. Społeczności to nowa forma komunikacji w Internecie, która właściwie wykorzystana, może przynieść ogromne korzyści. Przedsiębiorstwa zatrudniają pracowników do monitorowania sieci pod kątem potencjalnych problemów i złych opinii – co pozwala im szybko reagować na ewentualne zagrożenia i zapobiegać sytuacjom kryzysowym. Społeczności również dają świetną możliwość nieformalnej dyskusji i kontaktu z klientem. Właściwie wykorzystane, stanowią kopalnię nowych idei dla firmy.
Sprzedaż i marketing
Zespoły sprzedażowe na całym świecie szukają potencjalnych klientów na portalach takich jak Twitter czy LinkedIn. Dzięki przeszukiwaniu sieci codziennie można znaleźć nowych partnerów biznesowych czy kontrahentów.
Marketing wykorzystuje z kolei te narzędzia do budowania świadomości marki i monitorowania jej odbioru. Powstają coraz bardziej zaawansowane aplikacje, które z rozmów tysięcy użytkowników generują raporty marketingowe wspomagające managerów w zarządzaniu marką.
Rekrutacja
Goldenline oraz LinkedIn są już powszechnie używane dla rekrutacji przez firmy na całym świecie. Dla większości pracowników działów HR sprawdzenie profilu potencjalnego pracownika na portalu społecznościowym jest pierwszą czynnością po przeczytaniu jego CV. Odrzucenie aplikacji kandydata ze względu na zbyt odważne zdjęcia lub negatywne opinie o aktualnym pracodawcy, które zamieścił na swoim profilu, nie jest już niczym niezwykłym.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl