Portale społecznościowe w biznesie
2010-04-16 00:20
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: bądź ostrożny
Ściąganie długów
Interactive Intelligence podaje, że to jedno z nowych zastosowań społeczności. Firmy windykacyjne przeglądają portale takie jak Facebook, YouTube czy Twitter dla wyśledzenia miejsca zamieszkania dłużnika.
Śledztwo policyjne
CSI w Internecie! Sieci to wspaniałe narzędzie w rękach policji. Internet nie jest anonimowy – każda nasza obecność w sieci zostawia swój ślad - przestrzegają eksperci.
Gromadzenie materiałów dziennikarskich
Czasami zwykłe sprawdzenie sieci znajomych osoby rozpoznawalnej w świecie biznesu lub polityki może naprowadzić na trop przekrętu lub oszustwa, który poruszy opinię publiczną i zwiększy popularność danego medium.
Budki z hot dogami – niemożliwe?
A jednak. Uliczny sprzedawcy hot-dogów wykorzystują Twittera, aby poinformować klientów o zmianie lokalizacji. Co prawda na razie zjawisko jest powszechne głównie w Stanach Zjednoczonych, ale zapewne szybko zostanie podchwycone również za oceanem - uważają eksperci z firmy Interactive Intelligence.
Zamawianie taksówek w Londynie
Londyńska korporacja „tweetlondoncab” używa Twittera do przyjmowania zamówień oraz informowania na bieżąco kierowców o warunkach drogowych i korkach.
Przykłady zapewne można mnożyć. Jedno nie stanowi wątpliwości – firmy, które przegapią rozwój sieci społecznościowych i zignorują ich wpływ na biznes, mogą stracić bardzo wiele – podsumowują eksperci z Interactive Intelligence.
![ISO 9001 a konkurencyjność firmy ISO 9001 a konkurencyjność firmy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/konkurencyjnosc-firmy/ISO-9001-a-konkurencyjnosc-firmy-51627-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl