Polacy lubią małe sklepy
2010-04-16 00:10
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentora, a opublikowanych w Dzienniku Gazecie Prawnej, małe sklepy są dla Polaków ulubionym miejscem na robienie zakupów.
Przeczytaj także: Czy małe sklepy przetrwają?
Małe sklepy znikają z rynku w szybkim tempie. Duże rozdrobnienie i wiele małych, niezależnych sklepów wyróżniały handel detaliczny w Polsce na tle Europy, w tym także sąsiednich krajów o podobnej historii gospodarczej. W ciągu ostatnich dwóch lat różnice jednak zaczęły zanikać. Sieciowy handel nowoczesny wypiera z rynku polskiego małe sklepy, ubyło ich kilkanaście tysięcy, pozostało ponad 50 tys. Jeszcze w połowie lat 2000 w Polsce było około 70 tys. małych sklepów spożywczych.Ale jest nadzieja dla handlu tradycyjnego. W czasie kryzysu Polacy wybierają coraz częściej małe sklepy, by uniknąć jednorazowych dużych wydatków i kupowania na zapas w supermarketach. Zakupy robimy mniejsze, ale częściej.
Rzadziej odwiedzamy hipermarkety nie tylko w niedzielę, ale także pod koniec tygodnia. Tylko 2 proc. konsumentów dokonuje zakupów w ostatnich dniach tygodnia w największych sklepach. Liczy się też oszczędność czasu, 79 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy traci nie więcej niż 10 minut. W tej sytuacji duże hipermarkety rozwijają sieci mniejszych placówek. Tak robi np. Carrefour, Tesco czy Intermarche.
Przeczytaj także:
Co czeka polski handel detaliczny?
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
małe sklepy, małe sklepy spożywcze, zakupy Polaków, zwyczaje zakupowe, handel detaliczny w Polsce