Obsługa mailowa klienta ma duże znaczenie
2010-04-19 13:13
Czego zazwyczaj dotyczą Twoje maile wysyłane do firm? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
Z badania przeprowadzonego w ramach raportu Ideacto wynika, że prawie 45% respondentów wysyła w miesiącu od jednej do pięciu wiadomości elektronicznych. 14,4% koresponduje z firmami bardziej intensywnie, wysyłając do nich 6-10 maili miesięcznie. 9% badanych wysyła w ciągu miesiąca od 11 do 50 maili do firm, natomiast jedynie ok. 4% respondentów korzysta z tej formy komunikacji jeszcze częściej, wysyłając ponad 50 wiadomości elektronicznych w miesiącu.Prawie 45% badanych zadeklarowało, że wysyłane przez nich wiadomości skierowane do firm, głównie dotyczą różnego rodzaju ogólnych zapytań, próśb o przesłanie oferty przedsiębiorstwa lub kontakt ze strony pracownika. Ok. 38% kontaktuje się poprzez maile z firmami przede wszystkim w celu uzyskania bardziej szczegółowych odpowiedzi, związanych z konkretnymi usługami czy produktami, oferowanymi przez przedsiębiorstwo. Ponad 14,5% uczestników badania wysyła maile do firm przeważnie w związku ze wcześniejszą korespondencją, zaistniałą pomiędzy internautą a przedsiębiorstwem.
fot. mat. prasowe
Czego zazwyczaj dotyczą Twoje maile wysyłane do firm?
- poszukiwanie pracy (wysyłanie CV i listu motywacyjnego),
- prośba o przesłanie bezpłatnych próbek czy gadżetów związanych z działalnością przedsiębiorstwa,
- uzyskanie informacji o bieżących promocjach.
Badani, którzy nie otrzymują odpowiedzi ze strony firmy, obierają kilka strategii. Najczęstszą z nich jest jednak rezygnacja ze współpracy z tym przedsiębiorstwem. Odpowiedziało tak w sumie ponad 53% badanych, których spotkał brak odpowiedzi na maila wysłanego do firmy. Dodatkowo, ponad 13,5% spośród tych osób, ostrzega innych przed współpracą z tym przedsiębiorstwem. 1/4 respondentów ponawia swoją wiadomość, chcąc jednak uzyskać odpowiedź na wysłanego maila. Co dziesiąty badany decyduje się na wykonanie telefonu do firmy lub nie podejmuje żadnej akcji i dalej oczekuje na odpowiedź.
fot. mat. prasowe
W jakim czasie spodziewasz się uzyskać odpowiedź na swojego maila wysłanego do firmy?
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl