50% graczy to piraci
2004-06-26 00:05
Przeczytaj także: Rynek gier wideo wzrośnie o jedną trzecią do 2028 roku
Raport przygotowano na podstawie ankiet umieszczonych w internetowych serwisach poświęconych grom. Spośród 2 219 osób, które wzięły udział w sondzie, aż 52% przyznało się do posiadania pirackich programów, a 33% ściągało z Internetu pliki ISO z grami.Co zapewne wyjątkowo niepokojące dla branży, 15% ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na "darmową" wersję i wtedy być może kupiłoby oryginał.
Wyniki mają być oczywiście sygnałem dla wydawców, aby skorzystać z usług twórców zabezpieczeń, w tym firmy Macrovision. Każde utrudnienie które wydłuży czas pojawienia się "pirata" o kilka dodatkowych dni, może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży.
Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu piractwa tracą rocznie około 3 mld USD.
oprac. : 4Press