Plotka czy rekomendacja
2004-06-29 14:53
Przeczytaj także: Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
Wszyscy, którzy zagłębili się dalej niż w pierwsze 20-30 rezultatów wyszukiwania wiedzą, że jest w sieci sporo miejsc, gdzie można w sposób nie agresywny i nie nachalny zaprezentować swoja ofertę, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów na reklamę. No, może z wyjątkiem zaangażowania własnego czasu...Odwiedzając je nie tylko lepiej poznasz aktualnych konsumentów swoich produktów, ale możesz pokusić się nawet o wypromowanie nowych urządzeń.
Znajdź najbardziej "rozplotkowane" miejsca w sieci
Zacznij od odpowiedzi na pytanie gdzie bywają potencjalni nabywcy Twoich produktów? Zrób listę jak największej liczby miejsc w sieci i poza nią. Świadomie używam słowa "miejsc", jako że chodzi nie tylko o strony www, ale wszystkie miejsca wokół których gromadzą się Twoi potencjalni użytkownicy: prasę, radio, telewizję, puby, kina itp.
W dzisiejszych czasach prawie wszystkie instytucje reprezentowane są w Internecie. Jeśli nawet nie posiadają własnej witryny, to często pojawiają się w ramach jakiejś społeczności np. fanów określonego gatunku muzyki lub w katalogu tematycznym. Z listy tej pozostaw tylko te miejsca, gdzie Twoi konsumenci stanowią wystarczająco dużą grupę użytkowników serwisu lub medium. Jeśli będziesz miał z tym problemy skontaktuj się z administratorem strony lub wydawcą danej publikacji. Często też informacje o profilu odwiedzających uzyskasz w działach reklamy. Wydawcy chętnie udostępniają je na życzenie potencjalnych reklamodawców.
Kiedy trzeba, bądź bezwstydny...
Na pierwszy ogień weź fora (od ang. forum). Znajdziesz tam osoby najbardziej zainteresowane Twoją branżą – często długoletnich użytkowników Twoich produktów lub tych, którzy szukają fachowych wskazówek przed dokonaniem pierwszego zakupu.
Udzielaj rad. Pomóż znaleźć rozwiązania dla ich problemów. Jeśli sam nie jesteś w stanie tego zrobić lub nie chcesz jawnie zachęcać do skorzystania z Twojej oferty (Anglicy mają na to określenie "shameless plug" czyli bezwstydne umieszczenie reklamy w wypowiedzi) – odeślij ich na strony, gdzie problem ten jest szczegółowo wyjaśniony.
Pamiętaj! Zawsze podpisuj swoje wypowiedzi podając e-mail i adres swojej witryny, tak by można było do Ciebie później trafić. W konsekwencji zyskasz sławę eksperta i ruch na swojej stronie. A potem to już tylko krok do transakcji...
Zduś plotkę zanim ujrzy światło dzienne...
Po forach spróbuj odnaleźć listy dyskusyjne, które skupiają profesjonalistów w Twojej dziedzinie. Możesz spodziewać się, że ich poziom podejścia do tematu będzie bardziej dogłębny aniżeli w przypadku zwykłych użytkowników. Jeśli jednak pozwala Ci na to wiedza i doświadczenie to jest to idealne miejsce by np. zdobyć nowych dystrybutorów swoich urządzeń. Jest to też świetna okazja by zadać kłam wszelkim niedomówieniom związanym z Twoim produktem, jego technologią, zastosowaniem itd. Sam wiesz ile mitów i nieprawdy jest w stanie wykreować zwyczajne niedoinformowanie.