Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
2010-04-28 10:04
TOP5 najlepiej ocenianych sklepów © fot. mat. prasowe
Rynek zakupów w Internecie rośnie równie szybko jak świadomość polskich Klientów, którzy dostrzegają coraz więcej zalet zakupów przez internet. Coraz częściej Polacy wyposażają swoje mieszkania i domy produktami zakupionymi w sklepach internetowych. Serwis Opineo.pl opracował raport, który stanowi odzwierciedlenie poziomu jakości usług polskiego handlu internetowego. Pod lupę wzięto ponad 9 000 sklepów internetowych, które funkcjonują na rynku oferując szeroki wachlarz produktów i usług.
Przeczytaj także: Znamy najlepsze sklepy internetowe 2024 wg Ceneo.pl. Na co liczą ich klienci?
W ciągu ostatnich lat nastąpił olbrzymi wzrost poziomu obsługi e-klientów. Coraz większa konkurencja (na polskim rynku funkcjonuje ponad 10 000 sklepów internetowych) wymusza na sklepach indywidualne podejście do każdego z klientów. Największym sprytem wykazują się te sklepy, które szybko uczą się na swoich błędach, a opinie klientów traktują jako audyt mający na celu eliminacje słabych punktów w ich procesie sprzedaży.Raport Opineo 2009/2010 jest pierwszym z całego cyklu, w którym można zaobserwować trendy rozwoju zakupów przez Internet, pracę sklepów nad podnoszeniem jakości usług, zmianę preferencji zakupowych klientów a także oceny produktów, które są kupowane w sieci.
W związku z ogromną ilością sklepów internetowych dla kategorii "Komputery", "Fotografia", "RTV" oraz "AGD", Opineo.pl podzieliło sklepy na 3 grupy, w zależności od wielkości sklepu i zasięgu jego działania:
- 1 Liga – Mega sklepy
- 2 Liga – Sklepy średniej wielkości
- 3 Liga – Młode wilki
- Liczbę zweryfikowanych i zatwierdzonych opinii od klientów
- Ocenę ogólną, która jest średnia wyliczaną z oceny klienta za szybkość realizacji, poziom obsługi, jakość zapakowania przesyłki oraz chęci polecania sklepu swoim znajomym
- Szybkość realizacji, którą stanowi subiektywna ocena klienta za szybkość realizacji licząc od momentu złożenia zamówienia na stronie sklepu
- Poziom obsługi, czyli subiektywną ocenę klienta za jakość kontaktu podczas całego procesu zakupu: łatwość kontaktu z handlowcem, jakość przekazywanych informacji, możliwość śledzenia przesyłki itp.
Do grona „Mega-sklepów” zaliczono sklepy o silnej pozycji rynkowej, rozpoznawalnej marce oraz posiadających minimum 2 000 opinii, charakteryzujące się dużym zasięgiem działania, olbrzymią ilością obsługiwanych klientów, często dysponującymi własnymi magazynami a także siecią punktów odbioru osobistego.
W kategorii "Komputery i fotografia" najlepszy okazał się ELECTRO.pl z oceną ogólną 9,52 na 10. Na drugim miejscu znalazła się Morele.net oceniony na 9,28, a trzecim MegaMarket.org.pl z oceną ogólną 9,24. Czwarte i piąte miejsce zajęły odpowiednio sklepy RTV EURO AGD oraz Agito.pl z ocenami powyżej 9 pkt.
Podobnie pierwsza piątka wygląda również w takich kategoriach, jak "RTV" i "AGD", a także w Rankingu Wszechstronności, który to prezentuje ocenę sklepów w oferowaniu produktów z omawianych kategorii.
2 LIGA – Sklepy średniej wielkości
Do grona sklepów z 2 ligi zaliczono sklepy posiadające minimum 800 opinii, charakteryzujące się średnim/dużym zasięgiem działania, sporą ilością obsługiwanych klientów. Na kwalifikacje sklepu wpływał również jego poziom świadomości zbierania od swoich klientów opinii po dokonanej transakcji.
W kategorii "Komputery" prowadzenie objął sklep X-KOM.pl z oceną ogólną wynoszącą 9,8. Tuż za nim uplasował się Noteo.pl z oceną 9,73, a pierwszą trójkę zamyka Imperium.net.pl. Na dalszych pozycjach znajdują się CentrumDruku.pl oraz 2BIS.pl.
W przypadku kategorii "Fotografia" pierwsze i drugie miejsce prezentuje się podobnie jak w kategorii "Komputery". Na trzecim z kolei uplasował się sklep internetowy Torres.pl z oceną ogólną 9,63. Na miejscu czwartym znajduje się 2BIS.pl, a piątym OleOle.pl. Sklepy internetowe Imperium.net i Centrum Druku w ogóle nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Przeczytaj także:
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl