Letnie plany internautów
2004-07-01 13:42
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Bridget Jones w Sieci
fot. mat. prasowe
Wyniki badania Gemius AdHoc pokazały, że najpopularniejszym celem podróży internautów jest w tym roku morze, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Plany spędzenia czasu nad Bałtykiem deklaruje 50,2 proc. internautów. Nad morze za granicą wybrałoby się chętnie 53 proc. spośród deklarujących chęć wyjazdu.
Niemal tak samo popularnym miejscem tegorocznego wypoczynku wakacyjnego w kraju są jeziora (44,8 proc.). Za granicą natomiast znacznym zainteresowaniem cieszyć się również będą europejskie miasta. Zwiedzanie muzeów, zabytków, a także centrów handlowych deklaruje 43,2 proc. badanych.
Jeżeli chodzi o formę spędzenia wolnego czasu to aż 55,2 proc. respondentów zamierza spędzić wakacje zwiedzając, a tylko 10,4 proc. pracując. Jednocześnie 68,3 proc. internautów chciałoby się w wakacje opalać – tego roku, przynajmniej jak dotąd, szczęścia w tym względzie należy szukać za granicą.
Zdecydowana większość internautów zamierza udać się na wyjazd indywidualny, zorganizowany bez pośrednictwa biur podróży, czy innych organizacji (72,8 proc.). Internauci ci najczęściej pojadą na wakacje własnym samochodem (62,7 proc.), rzadziej pociągiem, czy autokarem (odpowiednio 36,2 proc. i 29,1 proc.).
fot. mat. prasowe
Pomimo tego, że znaczna część respondentów chce wyjechać, chociażby na krótko, niewielu może sobie pozwolić na nocleg w hotelu, czy podróżowanie samolotem. Jak wynika z badania, ponad połowa planujących wyjazd nie zamierza na wyjazd przeznaczyć więcej niż 1500 zł. Jedynie 11 proc. planuje wydać na tegoroczne wakacje więcej niż 3000 pln.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl