Letnie plany internautów
2004-07-01 13:42
Przeczytaj także: Bridget Jones w Sieci
Nie ma też zbyt wyraźnej tendencji do finansowania wyjazdu na kredyt. Zdecydowana większość zapytanych internautów swój wyjazd zamierza sfinansować z własnych środków lub z pieniędzy otrzymanych od rodziny. W konsekwencji najwięcej podróżnych zatrzyma się u krewnych i znajomych, będzie nocować w namiocie lub w wynajętym domku kempingowym.
Z ograniczonymi możliwościami finansowymi wiąże się również planowana długość wypoczynku. Łączny czas, jaki osoby korzystające z Internetu zamierzają poświęcić na tegoroczne wyjazdy to najczęściej jeden do dwóch tygodni. Taki czas na wakacyjne wojaże zarezerwowało sobie w tym roku blisko 40 proc. korzystających z Internetu.
fot. mat. prasowe
Słuszne były obawy części polityków przed zorganizowaniem wyborów parlamentarnych w sierpniu. Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68 proc. korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje.
Gemius SA zakłada, że wnioski z badania mogą być interesujące dla tych, którzy jeszcze chcieliby przedstawić niezdecydowanym internautom ofertę usług wakacyjnych za pomocą Sieci.
- Przedstawienie propozycji spędzania wolnego czasu w Internecie to naprawdę dobry pomysł – ocenia Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA. - Z wyników przeprowadzonego badania wynika bowiem, że internauci informacje o możliwościach wakacyjnego wyjazdu w znacznej mierze czerpali tylko z Sieci. Wyszukiwanie, a przede wszystkim porównywanie ofert w Internecie jest szybkie, stosunkowo tanie i wygodne. Można się zatem spodziewać wzrostu popularności wirtualnego planowania wyjazdów. Dla tych, którzy wahają się przed zamieszczeniem oferty on-line, przekonywujący powinien być fakt, że jeszcze w ostatnich dniach czerwca 15,9 proc. respondentów - potencjalnych turystów - nie miało zaplanowanych wakacji. – dodaje Zawadzki.
1 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl