Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
2010-04-29 11:49
Według cytowanej przez Rzeczpospolitą firmy badawczej Euromonitor, wartość sprzedaży żywności paczkowanej w Polsce w 2010 r. wyniesie 52,1 mld zł, a w 2012 r. 54,3 mld zł. W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli.
Przeczytaj także: Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
W 2010 r. Polacy wydadzą na paczkowane produkty spożywcze o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym roku. Łącznie przeznaczą na nie 52,1 mld zł, prognozuje firma badawcza Euromonitor International.W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli. W 2010 r. wartość tego rynku zwiększy się o niecały 1 procent. W przyszłym zyska 1,7 proc. W 2012 r. wartość rynku pakowanej żywności ma się zwiększyć do 54,3 mld zł.
Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że mimo kryzysu polscy konsumenci nie ograniczyli wydatków na podstawowe produkty żywnościowe. Z drugiej jednak strony zaczęli kupować tanie marki własne i produkty z dyskontów.
W kolejnych latach głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż pakowanej żywności będą innowacje. Szczególnie szybko powinna się rozwijać oferta tzw. zdrowej żywności, produktów ekologicznych oraz funkcjonalnych.
Największy udział w rynku pakowanej żywności mają produkty mleczarskie. W 2009 r. kupiliśmy ich za 12,8 mld zł. W tym roku nasze wydatki według Euromonitora mogą przekroczyć 13 mld zł.
Jednym z produktów, które zyskują najszybciej, są pakowane sery. Dlatego firmy rozwijają ich produkcję. Około 50 mln zł na budowę hali z linią do konfekcjonowania serów zdecydowała się ostatnio wydać Mlekovita, druga na polskim rynku mleka. Lider, Mlekopol, przeznaczy w tym roku na inwestycje ok. 100 mln zł. Pieniądze wyda m.in. na urządzenia do produkcji pakowanych serów i wyrobów UHT. Wśród najpopularniejszych pakowanych produktów spożywczy w Polsce Euromonitor wymienia także wyroby piekarnicze (11 mld zł) oraz słodycze (6,6 mld zł).
Przeczytaj także:
Wielkanocny koszyk tańszy niż w 2023 roku
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
paczkowane produkty spożywcze, produkty spożywcze, produkty żywnościowe, wydatki Polaków