eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka IV 2010

Koniunktura konsumencka IV 2010

2010-04-29 13:07

W kwietniu 2010 r. ponownie odnotowano jednoznaczne tendencje poprawy nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,6 p.proc. i osiągnął poziom -14,7 p.proc. Zanotowany w kwietniu 2010 r. poziom wskaźnika jest wyższy o 10,2 p.proc. niż kwietniu 2009 r. oraz o 4,2 p.proc. niż w grudniu 2009 r. - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka I-III 2010

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w badanym miesiącu o 2,9 p.proc. i ukształtował się na poziomie –20,5 p.proc. Osiągnięta wartość tego wskaźnika jest wyższa niż w kwietniu 2009 r. o 15,0 p.proc. oraz o 6,4 p.proc. niż w grudniu 2009 r.

W kwietniu 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę wszystkich ocen determinujących nastroje konsumenckie. W szczególności zwraca uwagę bardzo znaczna poprawa ocen sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) oraz oczekiwanego poziomu bezrobocia w kraju (w najbliższych 12 miesiącach).

Zaobserwowana w kwietniu 2010 r. oraz poprzednich miesiącach skala poprawy skłonności konsumentów do zwiększania zakupów konsumpcyjnych wskazuje, że obecnie i w najbliższych miesiącach możliwy jest dalszy wzrost dodatniej dynamiki konsumpcji indywidualnej.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: