Najpopularniejsze notebooki I kw.2010
2010-05-04 12:47
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Komputery przenośne wybierane w 2010r.
Z analiz Skąpiec.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett – Packard (16,03 proc. zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.).Ze wskazań użytkowników serwisu Skąpiec.pl wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki.
Jeśli chodzi o pułap cenowy, największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000 – 4000 zł (22,79 pp). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.
fot. mat. prasowe
Topowe modele
Skąpiec.pl sprawdził także, jakie modele notebooków kuszą najbardziej polskich internautów.
Biorąc pod uwagę ranking 10 najpopularniejszych produktów, prawdziwym hegemonem wśród producentów okazał się Asus.
W czołowej dziesiątce wyłonionej na podstawie wyborów użytkowników Skąpiec.pl tajwański konstruktor ma aż pięciu swoich reprezentantów. Do niego też należą dwa pierwsze miejsca na podium.
Na trzeciej pozycji znalazł się przedstawiciel firmy Hewlett – Packard, model HP dv6-1302sw VJ707EA. Do Top 10 zakwalifikowały się poza tym dwa modele Samsunga oraz po jednym reprezentancie firm Sony i Toshiba.
fot. mat. prasowe
W gronie topowych notebooków przeważa sprzęt, za który zapłacimy poniżej 2000 zł. Najdroższym modelem jest Sony VAIO VPC-EB1S1E, który uplasował się na piątym miejscu. Jego średnia cena wynosi ok. 3354 zł. Warto wspomnieć, że lider zestawienia - Asus Eee PC 1201N - odnotował (wśród wszystkich modeli notebooków prezentowanych na Skąpiec.pl) 2,25 % wskazań.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl