Praca w marketingu: wymagania rosną
2010-05-10 00:29
Liczba ofert pracy w działach marketingu w I kwartale 2010 wg regionów © fot. mat. prasowe
Liczba ofert pracy w marketingu powoli rośnie, a wraz z nią rosną także wymagania stawiane specjalistom z tej dziedziny. Dziś idealny marketingowiec to kreatywny strateg, który wie, co w mediach społecznościowych piszczy. Analiza ofert zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl pokazuje, co jeszcze według pracodawców składa się na obraz pożądanego kandydata na to stanowisko.
Przeczytaj także: Sektor budowlany: oferty pracy III 2010
Marketing w liczbachCo prawda propozycje pracy dla marketingowców stanowią niecałe 5% wszystkich ofert w serwisie Pracuj.pl, ale z analizy wynika, że ich liczba w pierwszym kwartale tego 2010 roku była aż o 44% wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku marketingowcy mogli wybierać spośród 2686 ofert pracy, natomiast w samym kwietniu pracodawcy zamieścili już 931 ofert skierowanych do tych specjalistów.
Od stycznia do końca marca 2010 roku pracowników do działu marketingu najczęściej poszukiwały firmy z branży handlowej oraz marketing/media/reklama – łącznie ich propozycje stanowiły 40% wszystkich ogłoszeń. Sporo ofert można było również znaleźć w przemyśle lekkim oraz sektorze FMCG.
fot. mat. prasowe
Liczba ofert pracy w działach marketingu w I kwartale 2010 wg regionów
Tradycyjnie, najwięcej marketingowców poszukiwały firmy z województwa mazowieckiego. Ofert z tego regionu było nieco ponad 900, niemal czterokrotnie więcej niż w przypadku drugiego w zestawieniu województwa wielkopolskiego.
Marketing praktyczny
Z analizy wynika, że wymagania stawiane specjalistom ds. marketingu uzależnione są w dużej mierze od branży, w jakiej przyjdzie im pracować. Dlatego też, jednym z istotnych atutów pracownika działu marketingu jest znajomość branży firmy, do której kandydat chce aplikować. W dużych, międzynarodowych korporacjach oczywistym wymaganiem jest znajomość języków obcych, ale ważna jest także umiejętność współpracy z osobami z różnych kultur.
Przeczytaj także:
10 trendów na rynku pracy, o których trzeba wiedzieć
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
marketingowcy, oferty pracy, rynek pracy specjalistów, nowe miejsca pracy, branża marketingowa, dział marketingu