Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
2010-05-13 13:18
![Jakie kampanie reklamowe dla seniorów? Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kampanie-reklamowe/Jakie-kampanie-reklamowe-dla-seniorow-47400-200x133crop.jpg)
Stosunek seniorów do wykorzystywania ich wizerunku w kampaniach © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kampanie reklamowe dla seniorów
Opracowane wyniki pozwoliły ustalić, jakie wartości w przekazie reklamowym są najbardziej pożądane przez seniorów, a także na ile marketerzy firm spełniają oczekiwania tej wymagającej grupy docelowej. Okazuje się, że reklamując nowe technologie najlepiej wykorzystywać motyw rodzinny (51% ankietowanych), z kolei reklamy kosmetyków są najchętniej przyjmowane gdy występuje w nich znana osoba (58%), a środki farmaceutyczne doceniane są, gdy reklama opiera się na takich emocjach jak troska o zdrowie, czy bezpieczeństwo (32%).Jak zauważają eksperci, reklama przez wiele lat unikała problemu starości, a wręcz się go bała. Jednak za sprawą postępujących zmian kulturowych i światopoglądowych starość przestała być taka straszna. Dziś inaczej ją postrzegamy, dlatego też mówi się o niej odważniej, w szczególności w mediach i podejmowanych tam działaniach reklamowych. Reklama nie boi się starości, stąd też zintensyfikowane wysiłki marketerów skierowane do tej grupy docelowej. Jednak czy przekazywane przez nią treści są zgodne z oczekiwaniami samych zainteresowanych?
Do celów badania agencja Praktycy.com poddała analizie kampanie reklamowe prowadzone w telewizji, prasie, a także Internecie. Przedmiotem badania objęte zostały firmy oferujące swoje produkty i usługi w następujących sektorach rynku: nowe technologie, kosmetyki oraz środki farmaceutyczne, jako te najbardziej popularne.
fot. mat. prasowe
Stosunek seniorów do wykorzystywania ich wizerunku w kampaniach
Stosunek seniorów do wykorzystywania ich wizerunku w kampaniach
Nowe technologie
Jako przykłady Praktycy.com podają austriacką firmę Emporia Telecom, która zadebiutowała w Polsce jesienią 2009 r., wprowadzając na rynek mocno spersonalizowany telefon komórkowy dla seniorów. Pojawienie się nowego producenta pozwoliło ograniczyć postępujący proces marginalizacji seniorów przez rynek telefonii komórkowej. Claim firmy brzmi: „łatwiejsze kontakty z bliskimi”. Kampania reklamowa w prasie oraz przekazy emitowane w Internecie bazują na wizerunku seniora, który często występuje w parze z jednym ze swoich bliskich – synem lub wnukiem. Postacie zawsze są uśmiechnięte, a obok nich widnieje dużych rozmiarów aparat komórkowy.
![Style życia osób starszych jako klientów Style życia osób starszych jako klientów](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/osoby-starsze/Style-zycia-osob-starszych-jako-klientow-89976-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl