Megapanel: serwisy tematyczne II 2010
2010-04-26 08:30
© fot. mat. prasowe
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawia zestawienie kategorii z drzewka tematyczno-funkcjonalnego za luty 2010 roku.
Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne XII 2011
BIZNES, FINANSE, PRAWOW kategorii „Biznes, finanse, prawo” na pierwszym miejscu nadal króluje Grupa Onet.pl z 21,14 proc. zasięgiem (21,97 proc. w styczniu), na drugim znajduje się Grupa Money.pl z 18,55 proc. zasięgiem (19,27 proc. w styczniu), a na 3 pozycji wciąż Grupa Infor z zasięgiem 14,89 proc. (15,66 proc. w styczniu).
fot. mat. prasowe
W lutym uwagę zwraca spadek poza tabelę dwóch pozycji: pb.pl i portalfk.pl oraz spadek podatki.biz ( z miejsca 18 na 19) i wirtualnemedia.pl( z miejsca 17 na 18). Grupa Społeczności.pl (określana jako media2.pl) znalazła się na miejscu 13 (w styczniu miejsce 16). W zestawieniu mamy także dwie nowości. Chodzi mianowicie o portal pit.pro na miejscu 17 oraz pit.dobry na miejscu 20.
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
fot. mat. prasowe
W kategorii „Budownictwo i nieruchomości” na pierwszym miejscu pozostała Grupa Gazeta.pl z zasięgiem 8,07 proc. Na miejscu drugim znajduje się Grupa Murator, której zasięg w lutym wyniósł 7,84 proc. Grupa Allegro.pl ( w lutym określana jako otodom.pl) utrzymała się na miejscu 3 z zasięgiem 5,45 proc. Ponadto odnotowano spadek skyscrapercity.com z miejsca 14 w styczniu na miejsce 18 oraz awans Grupy Onet.pl.net z pozycji 19 na 14.
E-COMMERCE
fot. mat. prasowe
W kategorii „E-commerce” pierwsza trójka wygląda następująco: pierwsze miejsce Grupa Allegro.pl (bez zmian), drugie miejsce nokaut.pl (bez zmian), trzecie miejsce Aukcjoner.pl (bez zmian). Poza tym można jeszcze wspomnieć o awansie Grupy Onet z miejsca 6 na 4 oraz spadku Grupy o2.pl z miejsca 12 na 16 i Grupy Wirtualna Polska z miejsca 13 na 15. Na miejscu 18 pojawił się komputronik.pl, natomiast na ostatnim miejscu zestawienia znalazł się portal szafa.pl.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MegaPanel PBI/Gemius, statystyki internetu, Megapanel, metodologia badania, statystyki oglądalności